remmen,apk,starten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2003 18:54 #55218 door
remmen,apk,starten is gemaakt door
Vandaag voor de APK geweest,in een keer goed,geweldig,bedankt,zag er allemaal erg netjes uit volgens de apk meester,ookde remmen perfect.nu heb ik weer wat,na het vervangen van mijnspruitstuk pakking alles dicht gekregen,kon ik mijn carburateur afstellen zodat hij nu ook op benzine loopt,bij warme motor netjes afgesteld,starten lopen, ook op gas.vanmorgen wilde ik voor het eerst op benzine starten,dat ging dus echt slecht,kreeg hem maar net aan de praat,vraag:hoe moet ik op benzine starten?choke,gaspedaal????????????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2003 22:53 #66697 door
Beantwoord door in topic remmen,apk,starten
Volgens het instructieboekje van de Amazon B20 moet je eerst de choke helemaal uittrekken, koppeling intrappen en sleutel omdraaien tot de motor loopt. Er wordt niets gezegd over het gaspedaal bij het starten van een koude motor, daar moet je dus afblijven.<br>Ik heb overigens hetzelfde probleem bij starten op benzine vanwege de versleten carburateur. Dat doe ik dan ook nooit, ik start altijd op LPG, ongeacht de temperatuur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2003 09:07 #66696 door
Beantwoord door in topic remmen,apk,starten
Volgens mij moet je de auto daarin een beetje leren kennen. Ik rij altijd op benzine, choke uittrekken, tweemaal op het gas trappen en starten. Ze doet het altijd, ook in de vrieskou of in de stromende regen! Ik zou gewoon een beetje expirimenteren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2003 09:30 #66695 door
Beantwoord door in topic remmen,apk,starten
Als hij nou helemaal niet wil aanslaan op benz. met een open choke.Wil hij meestal wel als je het gaspendaan helemaal tot op de bodem in, vast houden en starten.wss zuigt hij flink valse lucht, dit kan je controleren door nij een draaiende motor de carberateur in te spuiten met remmenreiniger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-12-2003 23:23 #66694 door
Beantwoord door in topic remmen,apk,starten
Vergeet niet, dat je bij het flink intrappen van het gaspedaal ook de verbrandingsruimte van de motor afkoelt doordat de benzinedamp of LPGdamp de warmte in zich opneemt. Beter is daarom gewoon de startmotor laten draaien, totdat je hoort dat in alle 4 cilinders de boel tot ontsteking komt. De choke zorgt namelijk wel voor een juiste mengverhouding bij een koude start. Als de motor daarna niet op toeren blijft door de choke, kan je altijd nog het gaspedaal ietwat intrappen om 'm op gang te houden. Op die manier start ik mijn motor, een b18a met enkele SU, altijd op LPG en ongeacht de temperatuur. Soms duurt het wat lang, en lijkt daarom te mislukken, maar na installatie van een flinke nieuwe accu (63 Ampere, 550 volt startvoltage), gaat het tot nu toe altijd goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2003 17:49 #66693 door
Beantwoord door in topic remmen,apk,starten
<i>Soms duurt het wat lang, en lijkt daarom te mislukken</i><p>Zet de auto eerst eens een paar keer opnieuw op contact met ingetrapt gaspedaal. Dan komt al wat gas in de verbrandingsruimte, en dat scheelt een stuk.<p><i>maar na installatie van een flinke nieuwe accu (63 Ampere, 550 volt startvoltage), gaat het tot nu toe altijd goed.<p>550 Volt uit een 12 V accu? Je bedoelt denk ik CCA (Cold Cranking Amps). <br>Ik heb een Optima Orange Top. Dat is een accu die totaal niet te vergelijken is met een gewone accu. Hij bestaat nl. uit opgerolde glasvezelmatten waarin het elektroliet zit gabsorbeerd. Ze zijn i.t.t. zgn. onderhoudsvrije accu's <b>echt</b> onderhoudsvrij omdat ze hermetisch gesloten zijn. De constructie voorkomt overmatige waterstofvorming tijdens het laden, ze mogen dus gesloten zijn en kunnen dus geen water kwijt raken. T.o.v. een conventionele accu kun je volstaan met een kleinere capaciteit. Je kunt ze ook rustig zonder tussentijds laden een half jaar tot een jaar onaangesloten laten staan, de zelfontlading is zó klein dat je de auto na die tijd gewoon kunt starten. Bij gewone accu's is dat ong. 1 tot 2 maanden.<p>De CCA is 800 A en de capaciteit is 52 Ah. Ze zijn duur, maar ik vind ze het geld waard, en ik kan ze iedereen aanraden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2003 18:02 #66692 door
Beantwoord door in topic remmen,apk,starten
Oeps, ergens een /i vergeten. Ik zou soms willen dat dit forum een preview-functie kreeg...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.