vervolg vastlopende remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2003 21:44 #55206 door
vervolg vastlopende remmen is gemaakt door
Een tijdje terug vroeg ik hulp bij het volgende probleem: De remmen van mijn amazon lopen vast, niet de eerste 10 km/ 15min, maar daarna als ik geremd heb, lossen ze niet meer. Er is geen beweging meer in de auto te krijgen en na ongeveer 15 min zijn ze weer los. Geen idee of het belangrijk voor het oplossen van dit probleem maar deze amazon bezit een rembekrachtiging. Veel reacties gehad. Bedankt!Vervolg: Het betrof alle remmen rondom. Inmiddels hoofdremcilinder en flexibele slangen vernieuwd. Remmen en klauwen waren reeds oke. Probleem is minder geworden maar nog steeds niet opgelost.Dan toch ook maar de rembekrachtiger vervangen?? Moter lijkt iets langzamer te gaan lopen als ik hard rem.Graag weer jullie advies. Alvast bedankt, Hillebrand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2003 23:39 #66747 door
Beantwoord door in topic vervolg vastlopende remmen
Deze tip is waarschijnlijk al eerder gegeven: koppel de vacuumslang van de rembekrachtiger los en dop het gat in het inlaatspruitstuk (iss) af (*). Wen eerst even aan het harde rempedaal (remvertraging is zonder bekrachtiger even goed, kost alleen meer pedaalkracht), en ga dan weer een stuk rijden. Ben je dan van je probleem af, dan was de rembekractiger de oorzaak, zo niet: verder zoeken.<p>(*)Schroefdraden in CV-installaties zijn nog steeds in Engelse maten, ik heb ooit bij de CV-materialen in de bouwmarkt een 1/2" afdichtdopje gekocht om een gat in mijn i.s.s.netjes mee af te dichten. Kosten toen (2000) f 1,60.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.