trommelremmen achter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2003 13:32 #55163 door
trommelremmen achter is gemaakt door
Mijn Duettje heeft nieuwe trommelremmen achter nodig. Dus ik zoek ze even op in de prijslijst van het VOD. Nou, dat viel me kwa prijs echt mee, "slechts" 78 eurootjes per stuk. Totdat ik even verder nadacht. Zit daar eigenlijk wel een naaf aan vast? Of verkopen ze voor die prijs alleen maar de kale trommel die je daarna zelf nog aan de naaf geniet moet zien te krijgen? Iemand daar ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2003 16:15 #66881 door
Beantwoord door in topic trommelremmen achter
Ik weet niet hoe het bij een Duett zit, maar bij een Amazon maakt de trommel volgens mij geen deel uit van de naaf. Daarom kun je hem er gewoon met de speciale trekker afhalen zonder dat er iets met de lagers gebeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2003 17:32 #66880 door
Beantwoord door in topic trommelremmen achter
Beste Kees (naam genoot)Remtrommels zitten conisch op de steekas, en worden vastgehouden door een centrale moer met splitpen voor borging. Dus in jouw geval kun je dus volstaan met 2 nieuwe remtrommels voor de achteras. Het demonteren van de oude trommels kan soms een lastig karwei zijn, omdat de trommels nogal vast kunnen zitten, je hebt er ook een trommeltrekker voor nodig, bovendien moet je de remmen terugstellen.Met het vernieuwen van de trommel raad ik aan de remvoering ook te vernieuwen.Als je het zaakje los hebt moet je ook kijken naar de wielremcilinders of deze niet lekken.Uit je vraag begrijp ik dat je geen sleutelervaring hebt, mijn advies is laat dan zulke reparaties aan deskundige over.Vr Gr. Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-12-2003 09:05 #66879 door
Beantwoord door in topic trommelremmen achter
Zo, voor de beleefdheid heb ik ook even mijn volledige naam hier boven gezet.Beste Kees, maak je geen zorgen over mijn sleutelervaring, maar wel over mijn vermogen een vraag duidelijk op te schrijven ;-)Ik zit tot over mijn oren in een volledige restauratie van mijn Duett, en daar hoort een volledige revisie van achteras en aanbehorende onderdelen bij. Sterker nog, ik bouw hem gelijk om naar schijfremmen voor en Amazon achterrem. Remtrommels voor Amazon en PV zijn gelijk.De remtrommel bestaat uit twee delen, de trommel zelf en de naaf die met klinknagels aan elkaar zijn bevestigt. De naaf is het binnen deel waar het conische gat inzit en de wielbouten. Bij een ruilsysteem worden altijd de klinknagels opengeslepen, de trommel en wielbouten vervangen en de naaf schoongemaakt, daarna weer aan elkaar geklonken.Waarom denk ik dat mogelijk de trommel los verkocht wordt? Omdat het zo ook in de catalogus van een zweedse leverancier staat (GCP). De losse remtrommel, dus zonder naaf, is daar een stuk voordeliger dan een complete remtrommel met naaf.Nou ja, ik heb het onderdeel gewoon besteld en dan zie ik wel wat ik binnen krijg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-01-2004 20:16 #66878 door
Beantwoord door in topic trommelremmen achter
Nog even voor het archief. De trommels zijn net binnen gekomen. Gelukkig compleet met naaf en nieuwe wielbouten. Maar ja, de prijs blijkt dan ook geen 78 maar 127 euro per stuk te zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.