remvloeistof

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2004 20:51 #55102 door
remvloeistof is gemaakt door
Graag zou ik het volgende willen weten: In mijn amazon uit 1966 zit remvloeistof waarbij ik niet kan achterhalen of dit dot 3 of dot 4 is. Hoe kom ik hier achter en kan je het één en ander door elkaar gebruiken? En hoever mag het peil in het reservoir zakken, gemeten van onder de vuldop, voordat je iets gaat bijvullen?groet, freek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2004 21:14 #67073 door
Beantwoord door in topic remvloeistof
Dat kun je niet achterhalen. <br>DOT3, DOT4 en DOT5.1 mogen zonder meer gemengd worden. Het mengsel krijgt de eigenschappen van het laagste DOT-genummerde vloeistof die erin zit. Bij een moderne auto mag je niet bijmengen met een lager DOT-nummer dan voorgeschreven. Voor een oude auto als een Amazon voldoet DOT3. Maar DOT4 is amper duurder en daarom gebruik ik dat.<br>Niet onder de MIN-lijn (of als je die niet hebt: niet onder halfvol is een veilige marge). Maar eigenlijk zou je niet bij moeten hoeven vullen, want het enige goede (en legale) remsysteem is een lekvrij remsysteem. Daarmee raak je geen vloeistof kwijt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2004 22:53 #67072 door
Beantwoord door in topic remvloeistof
Zoals Lennard terecht opmerkt, een lekvrij systeem verliest geen vloeistof, maar één opmerking is hierbij op zijn plaats: door voering en blokslijtage zakt je peil in het potje ook, maar dit kan je dus beter niet bijvullen, want dan heb je moeilijkheden bij het plaatsen van nieuwe blokken en/of voeringen, want dan loopt het potje over.Groeten, Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2004 11:14 #67071 door
Beantwoord door in topic remvloeistof
Ter aanvulling wil ik opmerken dat het aan te raden is de remvloeistof toch zeker om de twee jaarl geheel te verversen. Remvloeistof trekt namelijk water aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.