blokkerende schijfrem
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2004 13:59 #55062
door
blokkerende schijfrem is gemaakt door
Wie heeft raad en advies over het volgende: De linker voor schijfrem van mijn 142 blokkeerde laatst op de snelweg. Na een stukje rustig verder rijden ging het wel weer. Maar hij loopt nog steeds verre van vrij. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit makkelijk kan oplossen. Kan het er mee te maken hebben dat ik net op wintersport ben geweest met en de auto nogal veel zout heeft gehapt?groet Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2004 14:26 #67193
door
Beantwoord door in topic blokkerende schijfrem
Ik had laatst hetzelfde euvel met mijn Amazon. De wegenwacht vertelde mij dat er troep/roest in de cilinder was gekomen waardoor de rem niet goed in rustpositie terug kwam. Wellicht kan zout hier ook de oorzaak van zijn.<br><br>De wegenwacht heeft mij als volgt weer op weg geholpen:<br>1) Een aantal voorzichte tikken op het huis van de schijfremmen2) Inspuiten cilinders met sileconen-spray3) meedere keren de remmen sterk intrappen en vervolgens weer terugtrekken met waterpomptang.<br><br>nadat dit gebeurd was, kon ik weer verder rijden. Er werd als advies gegeven om in het begin te controleren of één van de remmen veel warmer werd dan de andere, dit zou er op duiden dat deze aanliep en nog een keer de behandeling zou moeten ondergaan.<br><br>Vergeet niet dat schijfremmen geen veer hebben die de blokken terug in rustpositie duwt. Als je hebt geremd, blijven de blokken tegen de schijf aanzitten. Op het moment dat je weer begint te rijden worden de blokken terug geduwd doordat de schijf niet helemaal 100 % recht is. Dit betekent dus dat een wiel nooit helemaal soepel draait als je stil staat met je auto en deze op een krik zet. Wel moet je een wiel gewoon met je handen kunnen ronddraaien
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2004 19:30 #67192
door
De zuigers van schijfremmen moeten heel soepel in de remklauwen schuiven zij worden niet zo zeer door de schijven teruggedrukt alswel door de vierkante afdichtring om de zuiger die tijdens het remmen iets vervormd en de zuiger weer een stukje terugtrekt.Daarom is het van groot belang dat de zuigers en hun passing schoon en glad zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2004 20:40 #67191
door
Een meer dan gebruikelijke kwaal van ouwe remklauwen is dat de cups welke als zuiger heen en weer bewegen in de loop van tijd aangevreten zijn door roest en dus niet meer zo lekker bewegen. Op remmen dien je niet te bezuinigen, dus haal ze eronderuit en bekijk eens wat er onder de rubber afdichtingen zit. Zie je veel prut en roest dan wordt het waarschijnlijk tijd nieuwe remklauwen te bestellen. Zelf reviseren kan maar is een hoop werk en bijna net zo duur als zgan bij het VOD. Kost je ca 150 euro per twee.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2004 11:18 #67190
door
Wat ook nog kan zijn is dat de rubberen slangen na lange tijd van binnen zij gaan uitzetten door de remolie.Hierdoor stroomt de olie niet meer gemakkelijk door de slang en gaat de rem vastzitten.Is een veel voorkomende kwaal bij de 140.Remedie 4 nieuwe slangen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2004 12:23 #67189
door
Avies: je weet hoe oud je auto is en je weet hoe lang je hem hebt, als er nog nooit wat aan de remmen gedaan is lijkt mij het verstandig om aan een revisie te beginnen.Opmerking: de twee helften van de remklauwen of remzadels mogen nooit gescheiden worden.Tevens is het raadzaam om de remvloeistof zeker twee jaarlijks te verversen, dit voorkomt invreten van de remcilinders.veel succes Kees Vos Ede