remtrommeltrekker

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2004 18:21 #55055 door
remtrommeltrekker is gemaakt door
Ik weet dat remtrommeltrekkers bij de regio te leen zijn, maar zou graag zelf een remtrommeltrekker willen hebben. Maar ....... waar koop je die (geschikt voor Amazon)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2004 18:29 #67232 door
Beantwoord door in topic remtrommeltrekker
O.a. te koop bij het VOD.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2004 19:26 #67231 door
Beantwoord door in topic remtrommeltrekker
Geschikt maken voor n amazon is trouwens vrij eenvoudig met n flinke kolomboor. Zelf heb ik dr eentje met n andere steek, geloof Mercedes, en t werkt vooralsnog naar behoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2004 21:24 #67230 door
Beantwoord door in topic remtrommeltrekker
Rob, wat dacht je van zelf maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2004 21:29 #67229 door
Beantwoord door in topic remtrommeltrekker
Is dat de9991791 NAAFTREKKER 5 GAATS €80.19Hoe ziet deze eruit en hoe er een kunnen maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2004 21:47 #67228 door
Beantwoord door in topic remtrommeltrekker
Heb naar zeer volle tevredenheid er een gelast van 10 mm plaatstaal waar ik de juiste gaten in had geboord, stafstaal 12 mm(6 stuks ca 100-120 mm, alle hexvlakken van de moer 1)en een bout M32 van 15 cm met fijne spoed en een daarop passende (stevige)moer.Kostte aan onderdelen bij een ijzerboer (moest wel de moer en bout bestellen, duurde een week) alles bij elkaar 12 euro.Na een goed uurtje de aansluitvlakjes mooi op maat slijpen, gaten maken met de kolomboor en vastlassen was ik een prachtige trommeltrekker rijker. Ik zet er geregeld een bahco met een metertje pijp op om zo`n ....trommel los te krijgen, en dat houdt ie. Koop wel zo fijn mogelijke spoed/draad, dat vergemakkelijkt het werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2004 08:58 #67227 door
Beantwoord door in topic remtrommeltrekker
Jasper, kun je iets meer uitleg geven ? Wat bedoel je precies met "stafstaal 12 mm(6 stuks ca 100-120 mm, alle hexvlakken van de moer 1) ......." ? Ik neem aan dat je een rond stuk staal van 10 mm diklte bedoeld, met daarin 5 gaten precies op de plaats van trommeldraadeinden, en een 6e gat precies in het midden ter grootte van het naafuiteinde, waarop je de moer M32 gelast hebt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2004 09:52 #67226 door
Beantwoord door in topic remtrommeltrekker
Ik heb een ongeveer rond stuk staal gebruikt , waarin ik de 5 gaten voor de wielmoeren heb geboord en een groot gat in het midden (rond ca. 60mm)(kan op de kolomboor eventueel ook door een krans kleinere gaatjes te boren.) Die moer kun je niet op het plaatje 10mm zelf vastlassen want de naaf steekt iets uit vanaf het vlak waar het wiel op ligt, vandaar dat grote gat.Met dat stafstaal en de moer maak je een soort torentje wat over die naafuitstulping heen past. Zie het geheel een beetje lijken op een tovenaarshoed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2004 17:36 #67225 door
Beantwoord door in topic remtrommeltrekker
<i>Is dat de 9991791 NAAFTREKKER 5 GAATS €80.19 Hoe ziet deze eruit</i><p>Dat klopt. Een foto daarvan heb ik ooit op Brickboard gezet. Zie: www.brickboard.com/GALLERY/images/2715.jpg .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.