remprobleem!!!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2004 19:50 #54980
door
remprobleem!!!! is gemaakt door
Ik heb een volvo 142. Iedere ochtend als ik wegrij en ik rem dan remt de auto wel maar het lijkt dan alsof ik een trein tot stilstand moet krijgen. Dat doet hij 2-4 keer. En dan remt hij weer gewoon de rest van de dag. Als het erg koud is duurt het langer voordat hij gewoon remt. Trekt met remmen niet scheef. Remklauwen zijn goed, hoofdremcylinder vervangen, rembekrachtiger ook vervangen. Euvel niet verholpen. Wat nu????? Wie kan mij helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2004 20:04 #67522
door
Beantwoord door in topic remprobleem!!!!
Ik zou gaan denken aan de aansturing van je rembekrachtiger. Het lijkt er aardig op dat er eerst voldoende vacuum verzameld moet worden voordat de remmen goed werken. Kijk eens goed naar de aansluiting op je inlaatspruitstuk, de slang vanaf het spruitstuk naar de bekrachtiger en het vacuumklepje in deze slang. Allemaal onmisbaar, kan ik uit ervaring zeggen! (Volvo 142S 1969)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2004 23:47 #67521
door
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem gehad, vooral bij koud weer is het heel heftig. Vervangen van de bekrachtiger was de oplossing, hij was intern lek (gescheurd membraam). De motor liep trouwens ook stukken mooier stationair daarna

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2004 22:09 #67520
door
Ook bij mij was het een gare bekrachtiger.Had als raar bijeffect dat bij een krasse bocht naar links er enorme pluimen uit m'n uitlaat kwamen. Lekkende remolie via de vacuumbuis ofzo???
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2004 19:36 #67519
door
zijn al je leidingen nog in orde?zowel je vacuumleiding als die naar de remmen en dan bedoel ik de rubberleidingen