remlichtschakelaar

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2004 09:02 #54954 door
remlichtschakelaar is gemaakt door
De remlichtschakelaar in mijn '67 amazon combi (enkel remsysteem) is nogal wispelturig. De ene keer gaan de remlichten aan zodra ik maar iets druk op het rempedaal geef (en zo hoort het ook), de andere keer moet ik flink doortrappen om ze te laten branden. Blijkbaar maakt hij niet altijd goed contact? Ik heb gisteren al een paar tikken erop gegeven en de 'moer' een paar keer een halve slag heen en weer gedraaid (los en weer vast) in een poging om het wat soepeler te laten werken, maar het lijkt niet te verbeteren.<br>Gekke is dat ik het probleem twee jaar terug ook had (ook in de winter) en dat ik er daarna geen last meer van heb gehad.<br>Kan ik de remdrukschakelaar loshalen en op de één of andere manier soepeler laten werken o.i.d.? Pas als ik dat ding niet meer (goed) werkend krijg wil ik gaan denken over een (extra) mechanische schakelaar aan het pedaal.<br>Groet,<br><i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2004 09:48 #67654 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
deze schakelaar werkt op hydraulische druk. demonteer je deze, dan zal je na miontage van een andere, het remsysteem moeten ontluchten. denk er aan dat er remolie weg begint te lopen als je de schakelaar verwijdert. meet de huidige schakelaar eerst eens door voordat je gaat demonteren. een slecht contactje behoort ook tot de mogelijkheden. o ja, de schakelaar zelf kan niet uit elkaar gehaald worden. een nieuwe zal overigens niet al te veel kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2004 09:57 #67653 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Bij een slecht contact (aan de buitenkant) zou het niet uitmaken of ik hard of zacht rem, terwijl de remlichten altijd aangaan als ik maximale druk uitoefen. Dus het probleem zit ergens in de schakelaar. Maar wat ik vreemd vind is dat hij het soms wel goed doet, m.a.w. dat het wisselt.<br>Ik heb trouwens in eerdere berichten gelezen dat het ontluchten niet altijd nodig is, omdat je snel kunt verwisselen en de schakelaar vrij 'hoog' zit.<br>Groet,<br><i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2004 10:35 #67652 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
de schakelaar lijkt inderdaad defect.De schakelaar zit inderdaad hoog, maar niet allerhoogst. dat er wat lucht in het systeem komt is m.i. dan ook onvermijdelijk. ik denk dat je met ontluchten kan volstaan met de remleiding die naar boven loopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2004 11:09 #67651 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2004 11:14 #67650 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
<P>Ontluchten is in dit geval niet noodzakelijk, is mijn ervaring. Vervanging van die schakelaar is af en toe wel vereist, vooral als je siliconen remvoeistof gebruikt, want dan is het na een jaartje al gebeurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2004 12:10 #67649 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Op mijn site, www.amazoncars.nl staan verschillende artikelen over deze materie.Jaap Blijleven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-03-2004 08:22 #67648 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Zul je altijd zien: nu heb ik een vervangende remlichtschakelaar op de plank liggen, en nu doet de kapotte (?) het weer perfect... Zelfde eigenlijk als twee jaar geleden, toen deed hij het ook ineens weer helemaal goed, net alsof er iets 'vast' heeft gezeten binnenin ofzo. Of het heeft toch met de buitentemperatuur te maken.<br>Maar goed, bedankt voor jullie reacties.<br>Groet,<br><i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.