remleiding metaal of koper

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 19:23 #54879 door
remleiding metaal of koper is gemaakt door
Moet de remleidingen vernieuwen van mijn 145 . Zijn nu van metaal . Kan ik gewoon koper gebruiken . Is voor remmen achter dus langs bodem. Moet ook kraagjes maken . Waar koop ik dit stukje gereedschap daarvoor. En eventuele andere tips over ontluchten ook erg welkom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 20:20 #67907 door
Beantwoord door in topic remleiding metaal of koper
Da`s een prijzig stukkie gereedschap voor eenmalig gebruik, ik heb bij een bevriende garagist alle leidingen met zo`n tangset kunnen knijpen uit koper. Probeer de kwikfit eens, die hebben zo`n setje. Aangezien er forse drukken in je remsysteem ontstaan moet het wel een beetje netjes gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 20:22 #67906 door
Beantwoord door in topic remleiding metaal of koper
<p>Koper kan. Beter (lees: iets bestendiger) is kunifer, een koper-nikkel legering. Verkrijgbaar bij o.m. C&C Parts in Baarlo. Zie ook www.ccparts.nl
Voor het gereedschap weet ik alleen adressen in Engeland, maar anderen wellicht ook wel in Nederland.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 22:18 #67905 door
Beantwoord door in topic remleiding metaal of koper
Voor een paar euro maken ze bij een automaterialenzaak een remleiding met de juiste nieuwe nippels. Die mensen doen dat dagelijks. Een goede kraag maken is vakwerk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 22:30 #67904 door
Beantwoord door in topic remleiding metaal of koper
Een tip voor ontluchten als je alleen bent: Neem een extra dop van het remvloeistofreservoir, boor daar een gat ik waar je met blauwe locktite een tubeless autobandventiel in lijmt. Zet het potje onder lage druk (0.5bar evt met reservewiel), ontlucht vervolgens in de voorgeschreven volgorde door de nippels open te draaien tot er geen lucht meer uit komt. Houd wel de hoeveelheid vloeistof in het potje in de gaten, pomp je perongeluk lucht in het systeem kun je van voren af aan beginnen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2004 13:36 #67903 door
Beantwoord door in topic remleiding metaal of koper
Da`s een handige, Rob... Nu heb ik altijd mijn eega nodig om veelvuldig op het pedaal te trappen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2004 23:22 #67902 door
Beantwoord door in topic remleiding metaal of koper
Gert,Waar woon je. Ik heb thuis zo'n setje liggen om zelf op remleidingen kraagjes te maken. Kun je best effe lenen.Jaap Blijleven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2004 08:51 #67901 door
Beantwoord door in topic remleiding metaal of koper
woon in Emmeloord. Dus ligt dat een beetje in de buurt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2004 09:29 #67900 door
Beantwoord door in topic remleiding metaal of koper
Ik woon zelf in Amersfoort. Aan jou om te beoordelen of je even langs wilt komen. Mail maar even op info@volvo-classic.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.