aanlopende schijfrem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2004 23:12 #54688 door
aanlopende schijfrem is gemaakt door
Ama Combi, enkel remsysteem, schijven voor. Enkele dagen terug hoorde ik een tikkend geluid bij het linkervoorwiel bij bochten naar links. Nu hoor ik het ook bij gewoon recht uit gaan. Het blijkt nu dat wanneer het wiel draait de remschoenen steeds op hetzelfde punt aanlopen op de schijf. De schoenen worden dan iets naar boven gedrukt, vandaar dat tikkende geluid. Een van de remschoenen is ook een stuk dunner dan de anders. Waarschijnlijk gaat deze cylinder dus niet goed terug. Hoe zou ik dit probleem het beste te lijf kunnen gaan ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2004 08:46 #68687 door
Beantwoord door in topic aanlopende schijfrem
Normaal blijven de remschoenen bijna tegen de schijf aanlopen. Echt zichtbare ruimte komt er niet tussen. Misschien heb je een slag of beschadiging van de schijf? In dat geval zul je nieuwe schijven moeten plaatsen.Mijn P1800 had last van een niet voldoende terugtrekkende zuiger. Dit was te zien doordat het wiel niet vrij wilde draaien als het van de grond was. Door een aantal keren zwaar te remmen is dit losgekomen. Je kunt eventueel proberen de zuiger handmatig heen en weer te bewegen. Lukt dit niet dan ben je aan revisieklauwen toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2004 10:45 #68686 door
Beantwoord door in topic aanlopende schijfrem
Hallo John,<br>Kijk even op mijn site www.volvo-classic.com bij technische artiekelen, bij remmen. Daar staan verschillende artikelen. Bij vervangen remklauw staat o.m. hoe je de zaak weer gangbaar kunt maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2004 12:56 #68685 door
Beantwoord door in topic aanlopende schijfrem
Weer gangbaar maken hoeft geen probleem te zijn. Ik heb het een aantal keer moeten doen. Remblokjes verwijderen, koevoet of iets dergeliujke tussen klauw en cilinder en de cilinder terugduwen. Vervolgens iemand op het rempedaallaten drukken en herhalen. Beetje rudimentair maar het werkt gewoon echt. Uiteraard wel zorgen dat de remschijf niet beschdigt of krom wordt. groet Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.