remmen 2

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2004 13:46 #54570 door
remmen 2 is gemaakt door
Mijn wagen is een Duett 210Mijn probleem is dat er bij aangetrokken rem een stukje speling zit op het achterwielen ik er de trommel niet af krijg, ook niet met bruut geweld (5 gats adapter en een grote trekker)Nu wil ik proberen de boel warm te stoken maar ben bang voor het lager.Heeft iemand een advies voor mij?Bij voorbaat dank.Frans Jonker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2004 14:32 #69196 door
Beantwoord door in topic remmen 2
Je bent toch niet aan het proberen de trommels met iets anders dan de speciaal daarvoor bedoelde (Volvo) trommeltrekker eraf te halen?????!!!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2004 15:57 #69195 door
Er aangedacht om de handrem eraf te halen en de remvoering een stuk terug te draaien?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2004 21:05 #69194 door
hoi frans,ik heb de trommels van mijn katterug die ook muurvast zaten,met een trommeltrekker van de regio los gekregentrommeltrekker monteren,handrem los ondersteunen met een blokhout op de vloerpassende sleutel op de trekker een klap met een vuistje en los is ie

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2004 06:50 #69193 door
De trekker van de regio ga ik nu ook maar proberen!De constructie die ik gebouwd had was een plaat 10mm met 5 gaten voor de wielbouten en een gat in het midden voor de naaf. Daar heb ik een grote poelietrekker opgezet en getrokken tot ik dacht dat de trekker het zou begeven, daarna met een vuistje er op geslagen, dus niet gelukt.Nu staat de boel in de wd40 en spuit ik maar een paar dagen. Vriendelijk dank zover, wat denken jullie over dat warmstoken?Groetjes Frans Jonker

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2004 12:46 #69192 door
Die officiele trekker heeft een heel fijne spoed (paartienden) op een ca M35 keihard stalen lange bout. Daardoor kun je zeker met een pijp op je bahco banaal veel kracht zetten.De eerste keer dat ik het deed knalde de trommel met zo`n klap los dat ik dacht dat er iets afgebroken was, maar dat doen ze altijd als ze al een aantal jaren niet meer los zijn geweest.Als je de boel dan toch open hebt zou ik zeker ook de wielremcilynders checken en de remleidingen spoelen/olie verversen. Zijn niet gruwelijk duur en de oude zijn vrijwel altijd aangevreten door roest. Vervangen (ca 50-60 euri) en je bent weer een jaar of tien helemaal klaar daarmee,plus: Ook altijd wel prettig om daar zeker van te kunnen zijn.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD