achterrem stellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2004 09:39 #54508 door
achterrem stellen is gemaakt door
Hallo,Als ik bij mijn amazone uit 68 de handrem aantrek, dan remt hij rechts achter goed, maar links achter niet. Mijn eerste idee was dit op te lossen door de achterremmen te stellen, logisch. Nu vind ik op de achterplaat van mijn trommelrem onderaan twee bouten met daartussen een grotere 'dop'. Ik heb het vermoeden dat dit de stelbout is, maar ik kan hier geen uitsluitsel over vinden in haynes (hier wordt gesproken over een gleuf die ik niet kan vinden). Welke vorm en maat zou die middelste bout moeten hebben, want vooralsnog kan ik hem moeilijk onderscheiden van rond :)... Als dit niet gaat werken dacht ik er nog aan om te zorgen dat de kabel voor de linker rem verder aangetrokken wordt dan voor rechts, want wellicht is de linker gewoon wat langer ... dit zou het probleem ook op kunnen lossen denk ik. Enige tips of info hierover?!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2004 09:59 #69435 door
Beantwoord door in topic achterrem stellen
Bij mijn amazone (67)is het stelboutje een vierkant van 1/4". Het boutje steekt ongeveer 8mm uit een aluminium huis dat door 2 boutjes op zijn plaats wordt gehouden. Als uit je "dop" niet een vierkantje steekt, denk ik dat hij is afgebroken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2004 10:53 #69434 door
Beantwoord door in topic achterrem stellen
Aha, en een deel van dat aluminium huis steekt als het goed is dus ook uit aan de achterkant... dat zou dus de 'dop' kunnen zijn die ik zie.... Als dat het geval is zit er waarschijnlijk niets anders op dan de trommel eraf denk ik zo.... hmmmm...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2004 12:14 #69433 door
Beantwoord door in topic achterrem stellen
Klopt inderdaad. Het stelmechanisme zit van binnen. In de achterplaat zit een rond gat waardoor het aluminium huis naar buiten steekt. Je zult dus waarschijnlijk de trommel moeten verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.