remdrukbegrenzer 144 in amazon?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2004 10:44 #54507 door
Weet iemand of je de remdruk begrenzer van de 144 kan gebruiken in de amazon? In de 144 worden er 2 gebruikt, ik wil hier dan een van gebruiken voor de amazon.Ben benieuwd of iemand dit weet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2004 18:56 #69441 door
Beantwoord door in topic remdrukbegrenzer 144 in amazon?
Feitelijk kan elke begrenzer zonder problemen gebruikt worden. Misschien dat de ene echter wat meer begrenst als een ander. De orginele begrenzer bij de amazon kun je instellen, als dat bij dat ding van de 140 ook kan kun je hem gerust over zetten.<br>De orginele begrenzers zijn nogal duur, vandaar dat er ook nog wel eens een universele begrenzer van een tientje tussen gezet wordt, of zelf gewoon weggelaten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2004 21:42 #69440 door
Weglaten lijkt me geen optie, de druk wordt nl zodanig verdeelt dat ca 70 % op de voorremmen komt, zonder begrenzer gaan dan de achterwielen blokkeren.Het afstellen is een kwestie van gevoel en ondervinding maar zeker niet gemakkelijk.Ik zou ze altijd per paar vervangen.Volgens mij zijn de 140 begrenzers identiek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2004 21:53 #69439 door
De reden waarom ik dit vraag is vrij simpel.De achterrem bij de amazon is trommel en bij de 144 remklauw. Dus ik dacht dat dan mogelijk daar ook een verschil bij de 144 begrenzer zou zitten maar ik ga het gewoon proberen op de duett met schijf voorrem en trommel achter rem

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2004 22:31 #69438 door
"de druk wordt nl zodanig verdeelt dat ca 70 % op de voorremmen komt" Ik kan me haast niet voorstellen dat de begrenzer de druk tot 30% reduceert, bedoel je misschien niet dat bij het remmen de vierwielen 70% van de remwerking zijn? <br>"zonder begrenzer gaan dan de achterwielen blokkeren" ik rij al 4 jaar zonder begrenzer op de (trommel) achterremmen. Als ik hard rem, slippen de voorwielen terwijl de achterwielen nog draaien, maar zonder begrenzer hoort natuurlijk eigenlijk niet.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2004 22:34 #69437 door
Jammer toch dat je geplaatste berichten niet kan wijzigen: waar ik 'vierwielen' getypt had bedoel ik natuurlijk 'voorwielen'...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2004 23:54 #69436 door
Oeps, iets te snel gedrukt. Als je remt duikt de auto naar voren, er komt dan meer druk op de voorwielen (vierwielen?) en minder druk op de achterwielen. De voorwielen kunnen dus veel harder vertragen voordat ze blokkeren, de achterwielen juist minder. Helaas weet het remsysteem dit niet en als je op je rempedaal trapt wordt voor en achter dezelfde druk in het hydraulisch circuit opgebouwd. Om te voorkomen dat de achterremmen al blokkeren terwijl de voorremmen nog best wat harder kunnen remmen is de begrenzer ingebouwd. Zo kun je de remdruk zelfs naar 90/10 op 95/5 verdeeld krijgen. Bij de meeste mensen echter doet de begrenzer nooit wat en kan deze al goed enkele jaren stuk zijn zonder dat ze het weten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD