"stalen" remleidingen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2004 10:25 #54498 door
"stalen" remleidingen is gemaakt door
weet iemand een goed adres waar ik "stalen" remleidingen voor een Amazon kan krijgen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2004 13:00 #69479 door
Beantwoord door in topic "stalen" remleidingen
Mag ik vragen waarom je stalen remleidingen wilt i.p.v. het corrosiebestendigere type dat uit een legering van koper, nikkel en ijzer bestaat (ook wel Cunifer genoemd)?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2004 13:37 #69478 door
Pieter, ik vermoed dat de stalen remleidingen wil omdat ze minder makkelijk door een steen e.d.worden beschadigd, kan bij rallyrijden veiliger zijn dan de Ccunifer leiding.Volvo gebruikte origineel ijzer maar zijn ook vanwege veilgigheid/corrosie aspecten omgeschakeld.Maak ons wijzer en vertel waarom je stalen wil ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2004 20:22 #69477 door
sorry dat ik niet duidelijk was: ik bedoel de flexibele, rubber remslang/leiding die tussen de remklauw en de vaste remleiding zit; die is er ook in een uitvoering met een rvs stalen mantel; voordeel is dat deze leiding minder kans op uitzetting heeft dan de gewone

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2004 21:30 #69476 door
Ik heb momenteel de " braided brake hoses " van IPD gemonteerd, maar diverse garages zijn er niet in geslaagd mijn Amazon recht te laten remmen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat zij altijd een beetje scheef getrokken heeft, maar nu is het soms best wel lastig. Ik heb advertenties gezien van mailto: eds.classic@worldonline.nl misschien is dat adres wat voor je ( en mij ). Laat svp je bevindingen weten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2004 11:50 #69475 door
Zijn deze slangen wel toegestaan voor de openbare weg? Je kunt de staat van het rubber onder de mantel niet meer constateren...(APK?)...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2004 22:32 #69474 door
Die leidingen zijn te krijgen bij Goodridge, en worden goedgekeurd bij de APK. Kijk op www.goodridge.net .

• roob de heus (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
07-05-2008 23:01 #69473 door roob de heus (GAST)
Beantwoord door roob de heus (GAST) in topic "stalen" remleidingen
Heeft iemand een idee welke ik nodig heb voor mijn 69-er ama 2deurs met b20 motor?

deze info komt van de goodrigde site:

amazon 121 1.6 56-67
amazon 121 1.8 56-67
amazon 122s 1.6 58-61
amazon 123gt 1.8 66-68

alvast bedankt.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2008 00:28 #69472 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic "stalen" remleidingen
Probleem met het zoeken naar de juiste leidingen is dat er aan een Amazon in het verleden veel gesleuteld kan zijn en dat bv de aansluitkoppelingen van de remleidingen zijn aangepast/veranderd; zo paste er in mijn geval geen enkele standaard set van Goodridge op mijn Amazon; maar ik ben naar een tuningsbedrijf voor moderne auto's gegaan; daar zijn er veel van en ze hebben allemaal een doos met Goodridge leidingen en koppelingen en ter plekke wordt een remleiding op maat gemaakt, samengesteld en gemonteerd; kostte mij twee uur en honderd euro; het remt overigens erg goed en bij de apk geen gezeur meer over scheurtjes en zo

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD