remblokken voor
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2004 20:47 #54401
door
remblokken voor is gemaakt door
Binnenkort wil ik de remblokken van de schijfremmen van mijn Ama combi (1968) voor inspecteren en zo nodig vervangen. Voor mij de eerste keer, maar het lijkt me vrij simpel. Volgens het onderdelenboek heb je hiervoor remblokken # 275876 nodig. Op de VOD onderdelenlijst wordt bij dit nummer echter verwezen naar # 271739 - zo'n setje heb ik dus al. Maar ..... in het doosje zitten naast 4 remblokken ook vier plaatjes (net zo groot, met een rechthoekig gat in het midden). Daar zegt het onderdelenboek en ook Haynes niks over. Stop ik die er gewoon achter ??? En hoe dan, want die plaatjes zijn assymmetrisch : ze hebben aan een van de lange kanten een grote halfronde uitsparing in het middel en nog een kleinere meer naar de buitenkant .........??Of wijst dat zich vanzelf als ik de oude eruit haal ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2004 21:58 #69915
door
Beantwoord door in topic remblokken voor
Waarschijnlijk beschrijf je de 'anti-squeel'blokjes oftewel die het piepen voorkomen.Demonteer de oude en je zult het zien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2004 23:13 #69914
door
Ik had natuurlijk ook gewoon iets beter en langer op dit forum kunnen zoeken om het antwoord te vinden ......sorry !
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2004 13:16 #69913
door
Maar dan weet je waarschijnlijk ook dat ze niet op remklauwen passen met 4 zuigers per remklauw (zoals bij de Amazon). De uitsparing in de anti-squeal plaatjes die bij de blokken zaten die ik vorig jaar gemonteerd heb waren bedoeld voor remklauwen met twee zuigers per stuk. I.p.v. de plaatjes heb ik een likje kopervet aan de achterkant van de remblokken gesmeerd.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2004 18:42 #69912
door
Lennard, klopt : ik had jouw eerdere verhaal gevonden. Ik heb de mijne nog niet losgehad, maar ik heb een enkele leiding, dus naar ik aanneem ook maar 2 zuigers ....