dikte remschoenen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2004 16:22 #54376 door
dikte remschoenen is gemaakt door
Mijn Ama combi '68 heeft achter trommelremmen (later type, single circuit). Haynes geeft een dikte van het frictiemateriaal op de remschoenen van 4,76 mm op (als ze nieuw zijn). De mijne heb ik net opgemeten : ca 4 mm, dus dat zit wel goed. Wat is de minimum dikte, m.a.w. wanneer moeten ze vervangen worden ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2004 09:58 #70041 door
Beantwoord door in topic dikte remschoenen
Merk je snel genoeg ,je kan je remmen dan niet meer stellen (in praktijk blijkt dan dat er al een gedeelte van je frictiemateriaal 0 is ;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2004 10:10 #70040 door
Om zo lang te wachten lijkt mij geen goed plan.... Elders op dit forum heb ik gevonden dat de minimaal aanbevolen dikte voor schijfremblokken 3 mm is (Lennard), dan moet er toch ook een minimale aanbevolen dikte voor trommelremschoenen zijn ???????

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2004 13:47 #70039 door
De dikte van de remvoering mag in geen geval 0 mm zijn anders gaat je trommel invreten ( metaal op metaal).Vroeger deden we dit zo bij elke 10.000 km beurt gingen de trommels er af, remvoering bekijken en wanneer de voering de volgende 10.000 beurt niet zou halen werden ze vernieuwd met een veilige marge.Als je weinig km maakt is eens per jaar je remmen loshalen voor controle zeker aan te bevelen, je schat in of deze voldoende dik is tot de volgende controle, dit is afhankelijk van het aantal km wat je rijdt, het minimum lijkt mij 1 mm over het gehele oppervlak.Voor remblokken hanteerde we dat de voering niet dunner mocht zijn dan het metaal van het remblokje, echter ook hier werdt er de eerste 10.000 km niet meer naar gekeken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD