gescheiden remsysteem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2004 20:26 #54359 door
gescheiden remsysteem is gemaakt door
Amazon 1968Bij stevig remmen merk ik dat de achterremmen ongeveer 3 seconden blijven hangen alvorens deze weer vrij lopen,Nu wilde ik de remmen ontluchten en dit gaat achter heel zwaar en voor heel soepel maar weet niet zeker of dit wel de oorzaak is van het blijven hangen,wat mij ook opviel was dat het remdrukkontakt niet aanwezig was(wel weer gevonden).Iemand enig idee wat er fout gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2004 20:59 #70134 door
Beantwoord door in topic gescheiden remsysteem
Probeer eerst de achterkant op te tillen en controleer of de remmen blijven hangen na even intrappen van het rempedaal.Is links en rechts hetzelfde het geval? Controleer nu hetzelfde maar nu met de handrem. Als dit hetzelfde resultaat geeft dan zit er mechanisch wat vast, kun je remmen terugstellen? Wellicht toch de hoofdremcilinder, ook omdat het ontluchten moeilijk gaat. Laat van je horen svp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2004 22:05 #70133 door
Beantwoord door in topic gescheiden remsysteem
Verstopte remslangen kunnen ook soortgelijke problemen veroorzaken.Als een remslang (bijna) verstopt zit kan de remvloeistof niet terugvloeien naar de hoofdremcilinder en blijft je rem dus hangen.Ook het ontluchten zal dan moeilijker gaan omdat je er haast geen remvloeistof doorheen geperst kunt krijgen.Er zijn mensen die beweren dat je remslangen elke 5 jaar moet vervangen om dit fenomeen voor te blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-09-2004 12:03 #70132 door
Beantwoord door in topic gescheiden remsysteem
Ik heb zelf een 144 ik weet niet in hoeverre dit systeem verschilt met een amazon maar ik denk dat het probleem zit in de remdrukbegrenzer achter onder de auto. Verstopping misschien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2004 19:49 #70131 door
Beantwoord door in topic gescheiden remsysteem
De oplossing was nieuwe remslangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.