remcylinder reviseren vs. vervangen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2004 18:04 #54285
door
remcylinder reviseren vs. vervangen is gemaakt door
Al geruime tijd aan het $@#(*@ met mijn remmen (amazon, enkel systeem, rondom trommels): Eerst trok 'ie scheef, door het vervangen van trommels, wielcylinders en leidingen (deels) is dit verholpen, maar nu -ondanks herhaaldelijk ontluchten- moet ik steeds 2x trappen voordat 'ie druk opbouwt. Het enig wat m.i. overblijft is de hoofdremcylinder. 1) Kan iemand dit gevoel bevestigen / heeft iemand daar een andere mening over? en 2) Wat houdt een 'revisiesetje' in, gaat dit werken of moet ik de hele hoofdremcylinder maar vervangen (Ik heb e.e.a. opengehaald en schoongemaakt, ziet er goed uit, geen krassen of zo). Alvast bedankt, Remko.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2004 18:11 #70475
door
Beantwoord door in topic remcylinder reviseren vs. vervangen
Ik heb wel eens een revisiesetje voor een hoofdremcilinder gebruikt. Hier zaten alle remcupjes (de rubbertjes die de druk opbouwen) bij. Het probleem was dat de remdruk na 10 seconden wegviel. Na montage van de nieuwe cupjes was dit probleem volledig verholpen.Als de cilinder mooi glad is, zullen nieuwe cupjes genoeg zijn. Maar ik weet niet of het probleem van 2x moeten trappen hiermee op te lossen is. Ik heb dit ook wel gehad maar toen zat er een beetje lucht in het systeem...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2004 18:24 #70474
door
als het rempedaal diep zit, of als je twee keer moet trappen maar de auto remt dan wel goed, dan betekent dat dat er relatief (te)veel remvloeistof verplaatst moet worden. Kan komen door een remcilinder met een te kleine capaciteit of door remschoenen die niet goed in de trommel zitten. Als remschoenen niet goed concentrisch of scheef in de trommel liggen, heb je al teveel remvloeistof gebruikt om ze in de juiste stand te drukken, bij de tweede slag van het pedaal gaan ze pas echt remmen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2004 21:37 #70473
door
als je het rempedaal intrap + doordruken en iemand kijkt in de vloeistof pot voor lucht bubbles, als die aanwiezig zijn dan heb je een probleem met de hooftcylinder en meestal en reperatie set lost het op.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2004 10:10 #70472
door
Heb je al je flexibele leidingen al vervangen? (2 voor en 1 achter)Als je je rempendaal indrukt met het potje open (enkelvoudige hoofdremcylinder met slechts 1 uitgang) dan spuit de vloeistof uit je potje,je verwacht dat dat niet goed is ,maar ook mijn nieuwe versie deed dat.Eerst je trommels zo afstellen dat je wielen niet meer kunnen draaien (met de hand)daarna ontluchten.nu zou je weinig drukverlies mogen hebben (heb je dat wel slangen vervangen en of je cilinders(als je dat nog niet gedaan had)Wat ook nog zou kunnen is dat je remvoeringen te dun zijn geworden (of je trommels te ruim)Ik heb eventueel nog wel de enkelvoudige hoofdremcilinder liggen (gebruikt maar achteraf dus toch nog goed),voor als je het echt niet vertrouwd .
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2004 10:13 #70471
door
Ik sluit me aan bij Pieter, ik heb een paar dagen geleden de trommels van de Duett van mijn vriendin laten uitdraaien, en vervolgens gemonteerd met nieuwe remschoenen. Er blijkt nu wat ruimte te zijn tussen de schoen en trommel, waardoor het pedaal erg diep zit. Als je twee keer snel achter elkaar trapt zit het pedaal hoog en remt de auto erg goed. Oorzaak is dus de ruimte die opgevuld moet worden tussen de trommel en het oppervlak van de remschoen. Remedie: Het strakker afstellen van het mechaniek dat onderin de trommel zit, waarmee de remschoenen in ruststand verder van elkaar gezet worden. Het werkt echt!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2004 22:52 #70470
door
Hoi Jojo, Je gaf aan nog een gebruikte maar goede hoofdremcylinder te hebben liggen, ik ben wel geinteresseerd? Kan je eens contact met me opnemen? remkovisser@worldmail.nl Gr. Remko