remmenraadsel deel ...

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2004 15:38 #54262 door
remmenraadsel deel ... is gemaakt door
Onlangs een vraag op het forum gezet over mijn remmen, de reden dat mijn Amazon al geruime tijd stil staat... Een stuk verder, maar het probleem bestaat nog steeds (Amazon, enkel systeem, trommels rondom):- Als ik rem, kan ik de pedaal eerst heel diep intrappen voor hij remt, gelijk daarna minder diep. Hij remt in beide gevallen wel.- De remschoenen zijn m.i. goed ingesteld: net niet schurend in de trommels.- Remschoenen zitten volgens mij niet scheef.- Bij langdurig intrappen vermindert de druk niet - M.i. geen lekkage.- Bij aangetrokken handrem is het probleem hetzelfde - Het probleem zou dus aan de voorzijde moeten zitten.- De wielremcylinders zijn vervangen met bij een amazon-zaak, het zouden dus de goede moeten zijn?Zou het de terugslagklep v.d. hoofdremcylinder kunnen zijn? Heeft iemand nog andere ideeen? Zit zo'n klep bij het revisiesetje? Mocht iemand in de buurt van Haarlem zin hebben e.e.a. eens live te bekijken, dan is hij/zij natuurlijk welkom! (een flesje wijn o.i.d. is altijd te regelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2004 19:25 #70559 door
Beantwoord door in topic remmenraadsel deel ...
Je weet zeker dat hij nergens lekt ? bij trommels zie je dit pas als je ze eraf trektRemolie goed doorgeflushed en goed ontlucht ? Oude remolie trekt vocht aan en water is beter samendrukbaar dan olieWat wel eens wil helpen om op druk te trappen en dan met plankje tussen rempedaal en stuur op druk te houden, paar avonden zo laten, lucht gaat dan omhoog

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2004 20:15 #70558 door
Beantwoord door in topic remmenraadsel deel ...
Hee nog iemand uit haarlem.. Met remmen heb ik niet zoveel ervaring maar als je een handje xtra nodig hebt mail dan maar wulff48apestaartjezonnet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2004 21:14 #70557 door
Beantwoord door in topic remmenraadsel deel ...
Oké, had het de vorige keer ook al gelezen en toen nog niet gereageerd omdat er nog veel dingen mogelijk waren die het veroorzaakte. Bij mijn amazone het zelfde probleem gehad. Dit zat in de hoofdremcilinder die (ook nog eens in de verkeerde volgorde in elkaar zat en) slijtage plekken op de binnen wand had. De remdruk was goed voor het reviseren van de remklauwen, daarna is door dat er eerder druk werd opgebouwd inwendig gaan lekken. Een hoofdrem cilinder reviseren is geheel niet moeilijk en zeer de moeite waard. Voor een paar tientjes het je een cilinderhoon en een revisie setje en het probleem opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2004 22:46 #70556 door
Beantwoord door in topic remmenraadsel deel ...
Ik heb het zelfde gehad met mijn pas aangeschafte Amazone. Die remde ook pas bij de tweede slag. Ik heb zo'n hoofdremcilinder revisie-setje gekocht en geplaatst. En nu remt ie weer goed.Dus als je zeker weet dat het systeem goed ontlucht is. Reviseer dan de hoofdremcilinder.Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.