nieuwe remolie

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2004 17:56 #54006 door
nieuwe remolie is gemaakt door
Het remsysteem (enkelvoudig) van mijn Amazon (1967) heb ik opnieuw gevuld met remolie (dot 4). Als ik op de rem trap voel ik weerstand en een zeker punt dat ik niet verder kan trappen. Wordt het pendaal nu krachtig en langdurig ingedrukt dan wordt langzaam de bodem bereikt. Mijn eerste gedachte is dat er nog lucht in het systeem zit maar iemand vertelde mij dat een membraam in de hoofdremcilinder ook lek kan zijn! Advies graag.
Groet,
Remy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2004 18:35 #71790 door
Beantwoord door in topic nieuwe remolie
Je hebt zo te zien inderdaad een lek. Indien je verder geen remolie verliest, dan lijkt het mij dat je de hoofdremcylinder hebt te reviseren. Setje bij o.m. het VOD te koop. Verlies je wel remolie, dan zoeken naar het lek/plasje. Is er een rembekrachtiger aan boord (girling), dan wil die ook nog wel eens remolie opslorpen. Het wegzakken van het rempedaal, doet eechter niet aan een lekke rembekrachtiger denken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2004 19:12 #71789 door
Als je onder het dashboard bij het rempedaal het rubberhoesje van de hoofdremcilinder (eenleiding systeem) los maakt en er komt remolie uit dan lekt de hoofdremcilinder, soms is de isolatiemat rond de hoofdremcilinder nat van de remolie.
Contoleer ook de rembekrachtiger, in mijn amazon zat wel een kwart liter remolie in het vacuumvat.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2004 20:05 #71788 door
Wegzakken van het rempedaal,zoals je beschrijft,zonder verlies van remvloeistof wordt veroorzaakt door inwendige lekkage in de hoofdremcilinder.De vloeistof blijft niet volledig onder druk staan,maar vloeit terug naar het reservoir,Revisie of vervanging van hoofdremcilinder is de oplossing

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2004 21:26 #71787 door
Kijk eens of je remvloeistof verliest na een paar ritten. Ik denk dat het zit in de hoofdcilinder. Mijn advies is om deze te demonteren. Gebruiks onderdelen vervangen zoals rubbers etc en dan weer in elkaar te zetten. Remvloeistof bijvullen en verder proberen.
Kan uiteraard ook in de cylinders bij de wirelen zitten. Kijk op pag. 162 van het Haynes boek en onderdelen kan je vinden in de onderdelen lijst. www.volvoamazon.com kijken bij naslagwerk.
succes hj

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2004 22:29 #71786 door
Zoals nu al meerdere malen gezegd wordt is de hoofdremcilinder en/of de eventueel aanwezige rembekrachtiger het meest voor de hand liggend.
<br>
Check echter voor dat je weer gaat rijden waar het probleem zit. Het kan net zo goed een lekkende leiding/ klauw/ zuiger/ wielcilinder zijn. Sommige lekken kun snel erger worden waardoor je je remwerking volledig verliest.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2004 23:43 #71785 door
Inwendige lek in je remcilinder kan je goed zien in je oliereservoir. Laat iemand je rem intrappen, en blijf zelf bij het (geopende) reservoir staan. Komt het peil omhoog, of nog erger, piest er een straaltje uit, dan weet je genoeg.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2004 01:18 #71784 door
"Inwendige lek in je remcilinder kan je goed zien in je oliereservoir. Laat iemand je rem intrappen, en blijf zelf bij het (geopende) reservoir staan. Komt het peil omhoog, of nog erger, piest er een straaltje uit, dan weet je genoeg."

Dit geld NIET voor oudere amazone's die rondom trommels hebben en ook enkelvoudig zijn.Dan piest er altijd een straaltje uit ,ik heb door dat ik ook dacht hij piest de hoofdremcilinder vervangen ,maar de nieuwe deed het ook ,probleem zat bij mij in de remcilinders achter die toen nog zachtjes lekte .Gelijk de remcilinders(en schoenen die nat waren geworden) en de slang maar vervangen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD