remdrukbegrezer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2004 13:36 #53980
door
remdrukbegrezer is gemaakt door
Ik ben een gescheiden remsysteem van een amazon opnieuw aan het opbouwen. Nou heb ik nog een paar remdrukbegrenzers liggen. Sommige zijn uiterlijk het zelfde, andere niet. Ze komen alle echter van amazons met een enkel systeem.
<br><br>
vraag 1: Als ik 2 van de begrenzers die ik reeds heb ga gebruiken. Wat zijn de kansen dat ze in de zelfde mate begrenzen? Ik wil niet als ik straks alles af heb, tot de ontdekking komen dat linksachter veel harder remt dan rechts.
<br><br>
vraag 2: Heeft iemand ervaring met universele begrenzers (waar het schroefdraad van de remleidingen dus op past), en waar je die zoal kan krijgen?
<br><br>
Alvast bedankt, Ben
<br><br>
vraag 1: Als ik 2 van de begrenzers die ik reeds heb ga gebruiken. Wat zijn de kansen dat ze in de zelfde mate begrenzen? Ik wil niet als ik straks alles af heb, tot de ontdekking komen dat linksachter veel harder remt dan rechts.
<br><br>
vraag 2: Heeft iemand ervaring met universele begrenzers (waar het schroefdraad van de remleidingen dus op past), en waar je die zoal kan krijgen?
<br><br>
Alvast bedankt, Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2004 14:32 #71925
door
Beantwoord door in topic remdrukbegrezer
<p>
<i>Ik ben een gescheiden remsysteem van een amazon opnieuw aan het opbouwen </i><p>
Hoort daar geen remdrukbegrenzer bij? Zo nee, waarom wil je die er dan bij? Zo ja, is het originele exemplaar defect? <p>
<i> en waar je die zoal kan krijgen? </i> <p>
Probeer hier maar eens: www.ccparts.nl/
<i>Ik ben een gescheiden remsysteem van een amazon opnieuw aan het opbouwen </i><p>
Hoort daar geen remdrukbegrenzer bij? Zo nee, waarom wil je die er dan bij? Zo ja, is het originele exemplaar defect? <p>
<i> en waar je die zoal kan krijgen? </i> <p>
Probeer hier maar eens: www.ccparts.nl/
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2004 18:50 #71924
door
<i>Hoort daar geen remdrukbegrenzer bij? Zo nee, waarom wil je die er dan bij? Zo ja, is het originele exemplaar defect?</i><br><br>Ik weet niet precies wat je bedoelt Gert.<br>Ik ben bezig op een kaal chassis het remsysteem te monteren. Heb de auto nu nog op z'n kant dus kan er goed bij zo. Ik wil nu dus in iedergeval de remleidingen en begrenzers aan de bodem hebben (en ook de gas- en benzineleiding trouwens).<br>Ik heb feitelijk alle onderdelen voor het gescheiden systeem, behalve de 2 begrenzers.<br>Ik wil dus weten of ik daar gewoon 2 begrenzers van het enkele systeem voor kan gebruiken > ze moeten namelijk wel precies evenveel begrenzen.<br>
De site van ccparts is niet heel ifnformatief. Zijn er nog adressen oid. in NL? (liefts bij mij in de buurt > deventer
)
De site van ccparts is niet heel ifnformatief. Zijn er nog adressen oid. in NL? (liefts bij mij in de buurt > deventer

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2004 19:44 #71923
door
<p>
<i> Ik weet niet precies wat je bedoelt Gert. </i> <p>
Dat komt omdat ik niet kan overzien wat je aan het doen bent. Bovendien ben ik ook geen Amazon-expert.
Ik vroeg me af of je nu aan het restaureren bent of aan het modificeren. In het eerste geval zou je je immers kunnen beperken tot de originele onderdelen. <br>
Als er ooit Amazons standaard zijn geleverd met remdrukbegrenzer(s) voor een gescheiden remsysteem (als een Ama uberhaupt ooit standaard is geleverd met een gescheiden remsysteem), dan zou ik naar die onderdelen op zoek gaan. Lijkt me eenvoudiger dan een trial & error methode met begrenzers voor een enkel systeem, hoewel dat laatste voor jou misschien weer een uitdaging is (als geboren knutselsmurf). <p>
<i> De site van ccparts is niet heel informatief. </i> <p>
Op websites vind je zelden alle info die je zoekt. Je moet er even een telefoontje aan wagen, dan wordt je in een paar minuten stukken wijzer dan via 20 mailtjes. Deze firma is uiterst deskundig op dit gebied.
<i> Ik weet niet precies wat je bedoelt Gert. </i> <p>
Dat komt omdat ik niet kan overzien wat je aan het doen bent. Bovendien ben ik ook geen Amazon-expert.
Ik vroeg me af of je nu aan het restaureren bent of aan het modificeren. In het eerste geval zou je je immers kunnen beperken tot de originele onderdelen. <br>
Als er ooit Amazons standaard zijn geleverd met remdrukbegrenzer(s) voor een gescheiden remsysteem (als een Ama uberhaupt ooit standaard is geleverd met een gescheiden remsysteem), dan zou ik naar die onderdelen op zoek gaan. Lijkt me eenvoudiger dan een trial & error methode met begrenzers voor een enkel systeem, hoewel dat laatste voor jou misschien weer een uitdaging is (als geboren knutselsmurf). <p>
<i> De site van ccparts is niet heel informatief. </i> <p>
Op websites vind je zelden alle info die je zoekt. Je moet er even een telefoontje aan wagen, dan wordt je in een paar minuten stukken wijzer dan via 20 mailtjes. Deze firma is uiterst deskundig op dit gebied.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2004 20:36 #71922
door
Ok, dank.<br><br>Even ter info: Dit is voor een restauratie. Ik heb nu een kaal chassis en wil daar dus de remdelen op monteren.<br>Volgens mij zijn alle amazons met een remdrukbegrenzer uitgerust. (misschien niet de eerste paar?) Ook hebben de latere typen een dubbel(!) gescheiden remssysteem, waarvoor je dus automatisch 2 begrenzers nodig hebt. En dát systeem wil ik nu dus op mijn chassis monteren. Ik denk eigenlijk dat de begrenzers voor het enkele systeem hetzelfde zijn als voor het dubbele systeem, maar dat wil ik dus even uitvinden bij deze.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2004 21:01 #71921
door
.De begrenzers zijn vanaf 66 toegepast,omdat toen de achtercilinders van 22 mm naar 25 mm werden gewijzigd.Er zijn imitatiebegrenzers geweest,maar die zijn nu niet meer verkrijgbaar.De begrenzers voor het enkele systeem zijn uiterlijk in ieder geval niet hetzelfde als die voor het dubbele systeem.Bij het dubbele systeem gaat de remslang meteen in de begrenzer en bij het enkele systeem zit er nog een stukje leiding tussen.Bij het dubbele systeem zijn de begrenzers uiterlijk elkaars spiegelbeeld.Bij het enkele systeem laat ik vaak de begrenzer gewoon vervallen en monteer dan 22 mm remcilinders achter.Dit zou bij het dubbele (gescheiden) systeem ook kunnen,maar het gat in de remankerplaat is daar anders .Ik heb daar nogal eens aan staan vijlen.De begrenzer heeft alleen de bedoeling om blokkeren te voorkomen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2004 21:09 #71920
door
Mijn dagelijkse '65 amazon, enkel systeem heeft ook geen begrenzer, maar ik wil ze bij deze wagen wel monteren omdat ik in de toekomst misschien ook schijven monteer op de achteras. Dan heb ik ze sowieso nodig lijkt me.<br><br>
Er zijn tal van begrenzers, maar hoe zit dat met het schroefdraad van de leidingen? Ik zou er natuurlijk ook gewoon een andere nippel aan kunnen laten persen en dan een 'moderne' begrenzer gebruiken.<br><br>
Weet je nog waar die imitatiebegrenzer leverbaar was destijds?
Er zijn tal van begrenzers, maar hoe zit dat met het schroefdraad van de leidingen? Ik zou er natuurlijk ook gewoon een andere nippel aan kunnen laten persen en dan een 'moderne' begrenzer gebruiken.<br><br>
Weet je nog waar die imitatiebegrenzer leverbaar was destijds?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 23:41 #71919
door
De imitatiebegrenzer werd verkocht door scandcar (mijn werkgever).Ze zijn nu niet meer te krijgen.De originele begrenzers zijn van até ,maar er is geen revisiespul meer van te krijgen.