vastzittende remcylinders

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2004 20:31 #53969 door
vastzittende remcylinders is gemaakt door
Mijn nieuwste aanwinst heeft vastzittende remcylinders. Ik zoek een manier om deze los te krijgen. Wie heeft er een tip? Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2004 20:57 #72000 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Welk type auto het ook is : vervangen!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2004 21:48 #71999 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Niek, bedankt voor je antwoord, maar bedoel je dat de hele klauw vervangen moet worden? Ik hoopte op een tip voor een middeltje om de zuigers weer beweegbaar te maken. Is dat niet mogelijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2004 21:56 #71998 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
ik heb een hele tijd zitten tobben met iets scheeftrekkende remmen bij ogenschijnlijk goed bewegende klauwen en remcylinders. Verscheidene goed bekend staande garages hebben er naar gekeken, maar onlangs heb ik toch maar in de appel gebeten en het hele zaakje laten vervangen. Remt nu weer prima alhoewel ik een noodstop pas expres ga uitproberen als alles lekker ingesleten is. Dank, Niek & Frans!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2004 23:20 #71997 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Als het te maken heeft met de cilinders in een remklauw voor schijfrem zou ik, in tegenstelling tot Niek's voorstel en Siang's vervanging, nog niet direct de remklauwen vervangen. Heeft het dus te maken met de remklauwen, dan beschrijf ik morgen hoe ik dat met succes, althans bij mij, heb opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2004 09:02 #71996 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
ik ga er dus van uit dat het met de remklauw te maken heeft. Het vastzitten vd remcil kan zich ook voordoen bij relatief nieuwe klauwen, wanneer de wagen bvb langer dan 3 weken stilstaat (is bij 1 v mijn AMs het geval). Zijn de rubberen beschermkappen (vd cilinders) gescheurd, dan is het best de ganse remklauw te vervangen. Indien niet, dan als volgt: (voor)wiel eraf (bv links), stuur naar rechts draaien tot de remklauw in je richting wijst, achtereenvolgens verwijderen: klemmetjes, 2 veren (zorg ervoor dat deze niet wegspringen, noteer ook hoe die bevestigd waren), 2 stangetjes die door de remblokjes gaan; haal dan met gepaste schroevedraaier bvb. de linker remblok eruit (door beurtelings in gat in remblok onderaan en bovenaan te wringen, waarbij de schroevedraaier op de klauw dmv houten blokje ondersteund wordt; dit kan een tijdje duren); neem dan de 30cm lange hendel met lip voor demonteren van wieldoppen, plaats gepast metaalplaatje op de cilinder in de klauw, en probeer deze voorzichtig dmv de hendel terug in de klauw te duwen: de lip tegen het plaatje+remcil, de andere kant tegen de remschijf (hier ligt de klemtoon wel op voorzichtig: de schijf mag niet scheef geduwd worden!!); was de remblok nog nieuw, dan kan eerst nog een oude remblok geplaatst worden om de afstand ts remcil en remschijf te verminderen; let ook op ev. overlopen van potje met remolie in motorkap;
het is mij op die wijze steeds gelukt de remcil in beweging te brengen. Men kan ev ook al eens voorzichtig (terug: niet te hard!) op rempedaal duwen om te zien of alles nu ok is, plaats misschien blokje om te ver bewegen vd cils te beletten. Herhaal deze zaken ev ook voor de rechter remblok (dus ook aan hetzelfde linker voorwiel), na de linker remblok opnieuw op zijn plaats te hebben geschoven (en best deze eerst onderaan en bovenaan eens goed afschuren, dat vergemakkelijkt de bevestiging). Idem voor het rechter voorwiel. Succes, Willy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2004 19:35 #71995 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Oh ,ik dacht dat het over remcilinders ging en nu blijken het klauwen te zijn.Is het een gescheiden of een enkelsysteem.Als het gescheiden is,en er wil een cilinder niet bewegen,moet jede ontluchtingsnippels eens open draaien en dan weer tegen de betreffende cilinder duwen.Gaat deze dan wel en komt er vloeistof uit een nippel ,neem dan maar aan,dat er een remslang verstopt zit.Deze dan vervangen.Ik doe het anders dan willy,Ik haal wel eerst alles eruit en sop dan de blokken weer terug.Nu neem ik een waterpomptang of nog zwaardr een socketttang en klem de tang op het midden van het blok en aand andrre kant op de remklauw.Nu aandrukken tot niet meer verder gaat.Nu op pedaal drukken tot blok weer helemaal terug is .Het beste is hiervoor een bijna of helemaal afgesleten blok te gebruiken (het plaatje van willy).Nu blok eruit nemen en tussen het stofrubber siliconenspray of kruipolie spuiten met heel dun slangetje wat daar meestal bij wordt geleverd.Dan blok er weer in en herhalen ,net zolang alles soepel gaat.Om het vastzittende remblok eruit te halen,plaats ik hierop een nijptang of waterpomptang en sla hier met een hamer tegen in de richting die het blok moet.Hier is overigens ook en apparaat voor te koop,maar ik gebruik het nooit. Verder alles als methde willy.Wat willy doet door in de gaten met schroevedraaier remblokken tewrikken kan verkeerd aflopen.Ik heb wel eens klauwen gezien ,die daardoor afgebroken waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2004 19:58 #71994 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Nu hebben er veel forum leden antwoorden gegeven, maar nog steeds is er geen antwoord gegeven om welk type het hier gaat !!!
Het is mij opgevallen dat er hier te makkelijk vanuit wordt gegeaan of het hier alleen om Amazone's gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2004 20:02 #71993 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Zowel de cylinders van de klauwen en de wielremcylinders kun je los maken. Bij de klauwen de remblokken evrwijderen en dan met beleid de rem intrappen, zodat de cylinders naar buiten komen. Let op, want de hele cylinder kan er ook uitschieten!! Houdt er een schoevendraaier tussen, om dat te voorkomen. Dan met een tang weer terugdrukken en nog een keer herhalen. Zo wordt het geheel weer gangbaar.
Bij de wielremcylinder kunt je bijna hetzelfde doen. Hier kan je er ook voor kiezen, om de zuigertjes er lekker uit te laten komen, want die druk je er zo weer in.
Voorwaarde is wel, dat je lekker schoon werkt, want je wil wel dat je als het nodig is ook daadwerkelijk stil komt te staan.
Suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2004 21:49 #71992 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Ja,Joep, dat is zo,maar bij remcilinders is het zo ,dat losgemaakte remcilinders erg makkelijk nadien gaan lekken en dat is gevaarlijk.Bij klauwen is dat niet het geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.