remsysteem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2004 22:59 #53933 door
remsysteem is gemaakt door
Hallo. Een vraagje over het remsysteem (enkelvoudig) van mijn Amazon (uit 1967). Enkele weken geleden heb ik gevraagd wat de oorzaak kan zijn dat ik het rempedaal volledig kan door/intrappen (bij krachtig intrappen). Het (algemene) antwoord was dat de hoofdremcilinder aan revisie toe was. Bij Scandcar gekochte revisieset is reeds gemonteerd en de pedaaldruk is 'steviger' maar ik kan het rempedaal nog steeds intrappen tot op de bodem. Tot mijn grote schrik zag ik ook een 'plasje' remolie op de vloer liggen bij de remverdeler? Ik weet de exacte naam niet van dat onderdeel, maar het zit in de remleiding die onder de auto door naar achteren loopt, ongeveer onder de achterportieren. Mijn vragen: hoe heet dit onderdeel? Bestaat hier een revisieset voor? Heeft iemand tips voor het enkelvoudige remsysteem? Groeten Remy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2004 23:08 #72239 door
Beantwoord door in topic remsysteem
Het blokje heet de remdrukverdeler. Ze zijn niet meer nieuw te krijgen, dacht ik. Al heb ik ook vernomen dat Scandcar een omruilsysteem heeft. Wat mij een goed plan lijkt is om iemand op het pedaal te laten drukken, terwijl jij eronder ligt met een lamp, want is het niet een klein gaatje in je remleiding, want dat heb ik ook eens gehad met dezelfde verschijnselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2004 23:53 #72238 door
Beantwoord door in topic remsysteem
Op zichzelf ben ik het wel eens met Ronald. Zet het systeem onder druk en kijk waar het mis gaat. Je hebt kennelijk een behoorlijk lek als je plasjes remvloeistof tegenkomt. Aan de andere kant. Als je nooit wat met remmen gedaan hebt, werk dan met iemand die daar wel eerder mee te maken heeft gehad. En ga anders gewoon naar de garage. Met het kijken naar anderen, of het onder begeleiding sleutelen leer je heel erg veel. Ik heb zelf één keertje door een enkel systeem heen getrapt, en ik kan je vertellen dat je daar niet vrolijk van wordt in de spits.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2004 11:15 #72237 door
Beantwoord door in topic remsysteem
Ik heb zelf één keertje door een enkel systeem heen getrapt, en ik kan je vertellen dat je daar niet vrolijk van wordt in de spits.
Daarom heb ik mijn hoofdremcilinder vervangen door een 2 leiding systeem hoofdremcilinder, heb je iets meer veiligheid door het scheiden van de voor en achterremmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2004 17:11 #72236 door
Beantwoord door in topic remsysteem
Als je rem systeem in tweeen deelt door een dubbele hoofdremcilinder ,dan kan je de rem drukbegrensor laten vervallen.Deze dienen om de remdruk niet tehoog op te laten lopen zodat je trommels exploderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2004 19:29 #72235 door
Beantwoord door in topic remsysteem
Ik heb zo"n begrenzer nog nooit uitwendig zien lekken (inwendig komt veel voor).Dus kijk goed of de leiding daar lekt.Dat gebeurt daar vaak aan de bovenkant van de leiding.(geen tectyl)Als de remdrukbegrenzer twijfelachtig is ,kun je hem ook weglaten.Je moet dan wel de leiding vervangen of verlengen.Bovendien moet je dan kleinere remcilinders plaatsen ,zoals die er op zaten voordat een begrenzer werd gebruikt (na 9/66).Deze zijn 22,4 mm ipv 25 ,2 mm.Dan zal de auto achter niet blokkeren en bij nat wegdek de achterkant naar voren gooien.Wat al eerder werd gezegd : sleutel alleen maar aan remmen als je het kunt of laat je de eerste keren bijstaan door iemand die er verstand van heeft!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2004 20:08 #72234 door
Beantwoord door in topic remsysteem
Als je rem systeem in tweeen deelt door een dubbele hoofdremcilinder ,dan kan je de rem drukbegrensor laten vervallen.Deze dienen om de remdruk niet tehoog op te laten lopen zodat je trommels exploderen.
****************************************************************************

Weet je zeker Huke dat de rembegrenzer er dan tussen weg kan, volgens mij blijft de remdruk (bij montage van een dubbel-hoofdremcilinder) naar de achterremmen gelijk waardoor de kans bestaat dat de achterremmen eerder gaan blokkeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2004 20:29 #72233 door
Beantwoord door in topic remsysteem
het voorste systeem is bekracht dmv rem bekachtigng,en daar kunnen remtrommels niet tegen.Als ze gescheiden zijn is er geen probleem meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2004 20:41 #72232 door
Beantwoord door in topic remsysteem
Ik heb een rembekrachtiger overgezet uit een amazon van 1970 die met de toeter, en jij bedoeld waarschijnlijk de bekrachtiger die tussen de remleiding geplaatst wordt dan worden inderdaad alleen de voorschijven bekrachtigd. Maar in mijn geval moet de remkrachtbegrenzer wel blijven zitten denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2004 22:18 #72231 door
Beantwoord door in topic remsysteem
Heren, Bedankt voor de waarschuwen. Hierdoor ben ik nog eens goed gaan kijken naar het remsysteem. Aangezien ik de auto aan het reviseren ben staat deze op blokken (lekker warm en overdekt) in de garage. Maar ook nu kom ik tot de conclusie dat de rembekrachtiger lek is en niet de leiding!! Heb de bekrachtiger nog niet los gehaald, maar denk dat hij uit 2 helften bestaat, en de pakking daartussen slaat (denk ik) door. Weet iemand waar ik een plaatje o.i.d. van een opengewerkte bekrachtiger kan vinden? In Hayns kan ik niks daarover vinden. Groet, Remy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.