remmen reviseren

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 13:32 #53932 door
remmen reviseren is gemaakt door
Nog een remvraag: waarom mag je onderdelen van het remsysteem niet schoonmaken met 'mineral spirits', bijvoorbeeld wasbezine? Ben bezig met de remklauwen, wat is het probleem wanneer je alles goed schoonbmaakt, doorblaast en alles heel goed laat drogen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 16:59 #72249 door
Beantwoord door in topic remmen reviseren
residuale vettigheid geloof ik: in Klassiek & Techniek staat een artikel over revisie van remklauwen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 19:39 #72248 door
Schoonmaken met nieuwe remvloeistof en met perslucht schoonblazen (niet in de richting van de lak).De twee helften van de remklauwen nooit scheiden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 19:48 #72247 door
In engelstalige boeken wordt wel gesproken over reinigen met white spirit.Ik heb ooit wel geweten wat het is ,maar een engels woordenboek brengt nu geen uitkomst.Het is in mijn herinnering geen spiritus.het zou thinner kunnen zijn.Wie weet het?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 20:33 #72246 door
White spirit is niets anders dan terpentine.
Onderdelen m.i. te reinigen met spiritus/alcohol, dezelfde basis als van remolie.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 21:16 #72245 door
white spirit is inderdaad terpentine , terpentine is vetter dan wasbenzine dus ongeschikt , remvloeistof is schadelijk voor het milieu en ongezond , ik zou niet graag mijn remdelen hiermee schoonmaken , het laat ook een residu na en hoe wil je dat vastpakken , lekker voor je handen!
wasbenzine wordt ook door autospuiters gebruikt om te ontvetten voor het spuiten dus hoezo vet.
wasbenzine verdampt dus dat is lekker makkelijk.
thinner is slecht om in te ademen en zeer brandgevaarlijk , ook hiermee hou je je handjes niet heel , belangrijk is om na het ontvetten het schroefdraad van nippels e.d. met kopervet in te smeren anders rot het vast , de remzuigers/cupjes e.d. insmeren met het blauwe remvet/pasta.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 21:58 #72244 door
Hallo Arthur,
Waarom bij de Brezan niet een spuitbus Remmenreiniger gekocht. Is niet op wasbenzine basis, maar volgens mij op etherbasis. Spuitbussen kosten niks en werken supergoed.
Jaap

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 22:03 #72243 door
remvloeistof bestaat niet uit spiritus en alcohol zoals henry zegt.
remvloeistof bestaat voor het grootste gedeelte uit glycol , dit is geen gewone spiritus of alcohol , ik heb het nog even nagekeken maar je wilt niet weten hoe gevaarlijk dit is. het is kankerverwekkend en veranderd je dna structuur , kom hier niet met je handen aan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 23:00 #72242 door
Ja, remmenreiniger in mileuvriendelijke spuitbus is goede keuze.
Arthur waarom zo moeilijk doen, gewoon ruilen in het VOD tegen revisie klauwen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2004 09:41 #72241 door
Ed, da's een goede tip om ze om te ruilen, ga ik doen. Ben echter tegelijkertijd ook bezig met de 4 klauwen van de nieuwste aanwinst, 245 Turbo, dat zal ik zelf moeten doen.
De waarschuwingen tegen 'mineral spirits' zullen waarschijnlijk betrekking hebben op die oplosmiddelen, die niet zo snel verdampen, waardoor deze kunnen achterblijven, bij veelvuldig remmen gaan koken en dan samendrukbare dampbellen in het circuit veroorzaken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD