handrem omhoog

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2005 09:09 #53669 door
handrem omhoog is gemaakt door
Is dat nou erg....50 km rijden met je handrem omhoog? Stom, maar vast iedereen al eens overkomen.

Groeten Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2005 09:24 #73635 door
Beantwoord door in topic handrem omhoog
ach, iedereen maakt wel eens dat soort fouten; zelf ben ik ooit eens op een motor weggereden met de zijstandaard nog uit, resultaat: twee weken intensive care.....
Wat me opvalt Sebas, is dat je weg kan rijden met de handrem aan, dat lukt mij niet; dus ik vraag me af of je handrem wel goed werkte en ik vraag me ook af of de remvoeringen nu, na een 50 km oververhit te zijn geraakt, nog wel goed zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2005 09:27 #73634 door
Beantwoord door in topic handrem omhoog
Hoi Sebas, het is mij nog niet overkomen, maar als de remmen erg warm zij geworden, is er grote kans dat de remvoeringen verglaasd zijn, dat is alleen op te lossen door ze te vervangen. Er is ook nog een kans dat je remtrommels kromgetrokken zijn, maar dat kun je volgens mij wel voelen aan je pedaal als je remt. Ik denk dat je het beste even de remtrommels kunt demonteren om alles goed te kunnen inspecteren, en zonodig vervangen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2005 13:42 #73633 door
Beantwoord door in topic handrem omhoog
Ik denk dat dit laatste bij mij is gebeurd, want bij het remmen stottert ie (en dat bedoel je met voelen als je remt?)! Ik wil binnenkort ernaar kijken, maar wat moet ik dan vervangen (en dus bestellen bij de VOD)? Nu ik ze toch bekijk bijv. ook een reperatieset, remvoeringen of remschoenen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2005 15:51 #73632 door
Beantwoord door in topic handrem omhoog
Hoi Sebas, ik weet niet wat die reparatieset inhoud, maar je moet i.i.g. de voeringen vernieuwen, als je trommels niet meer rond zijn dan kun je nog overwegen deze te laten uitdraaien als er nog voldoende materiaal is, d.w.z. de binnendiameter nog niet te groot is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2005 15:55 #73631 door
Beantwoord door in topic handrem omhoog
Ach, sebastiaan, ik heb hetzelfde eens gehad, daarna op de remmentestbank, maar helemaal niks aan de hand. En zelfs de handrem deed het nog goed (was niet tot het uiterste aangetrokken trouwens)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2005 18:48 #73630 door
Beantwoord door in topic handrem omhoog
Meestal geen erge ramp: je rem zal waarschijnlijk heel slecht gewerkt hebben, anders kun je niet rijden. Maar waarom gebruik je unberhaupt de handrem bij vries weer zoals nu...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2005 19:28 #73629 door
Beantwoord door in topic handrem omhoog
Vergeet niet als je de boel los wilt halen , dat het niet lukt zonder speciale trommeltrekker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2005 21:46 #73628 door
Beantwoord door in topic handrem omhoog
Bij mij wil het lampje nog wel eens aanblijven, als ik de handrem niet helemaal naar beneden heb gedrukt (144). Het lijkt dan op het dashboard alsof de handrem nog is aangetrokken, terwijl 'ie eigenlijk al gewoon los is. Geen problemen mee verder.
Kan dat het zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2005 10:53 #73627 door
Beantwoord door in topic handrem omhoog
Aha, een 144 heeft een handremverklikker. Dat zou de problemen voor ons amazonrijders oplossen. Heeft iemand al eens geprobeerd een handremverklikker in een Amazon in te bouwen? En zo ja is dat ook voor de minder begaafde sleutelaars onder ons weggelegd?

Groet Cander
Combi `66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.