nieuwe remtrommels
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2005 19:47 #53588
door
nieuwe remtrommels is gemaakt door
Ik heb nieuwe remtrommels gekocht bij het VOD. Nu zit daar een gat in voor een stelschroef. Dit gat zit niet in de trommels die er af komen. De stelschroef is van de achterkant te bedienen. Heb ik het verkeerde type gekocht, of kan ik deze gewoon monteren? En komt er dan niet extra makkelijk water en vuil de trommel in?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2005 21:49 #74057
door
Beantwoord door in topic nieuwe remtrommels
Over welk type auto hebben we het hier?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2005 22:20 #74056
door
In remtrommels zitten geen gaten voor stelschroeven. Je hebt het denk ik over de plaat waar de remcilinder en de remschoenen op gemonteerd worden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2005 22:38 #74055
door
Het gaat om een P220 (Amazon Combi) uit 1968.
In de remtrommels zit toch echt een gat. Ik heb remtrommels bij het VOD gehaald met onderdeelnummer 673797 (AMA/P1800/PV ACHTER). Als een foto helpt, mail dan even naar: streek APESTAART avisi.nl
In de remtrommels zit toch echt een gat. Ik heb remtrommels bij het VOD gehaald met onderdeelnummer 673797 (AMA/P1800/PV ACHTER). Als een foto helpt, mail dan even naar: streek APESTAART avisi.nl
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2005 09:38 #74054
door
Dit gat maakt een stelschroef toegankelijk voor de later typen Amazon( 1969 en 1970)met 'zelfstellende' achterremmen. Deze trommel kan zonder probleem op de oudere typen gebruikt worden en geeft niet meer bevuiling binnenin: de velg zit er voor. Ik denk niet dat de oudere typen remtrommels, dus zonder gat, nog leverbaar zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2005 15:49 #74053
door
Zo, ook weer wat geleerd! (al blijft mij enigszins onduidelijk wat de functie is van stelschroef in combinatie met "zelfstellende achterremmen")
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2005 16:38 #74052
door
De achterremmen worden gesteld tijdens het aantrekken van de handrem.Ik denk dat het gat er zit om de remmen toch handmatig te kunnen stellen.Het zit alleen op amazones met een gescheiden remsysteem.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2005 18:42 #74051
door
Het gat wordt door mij gebruikt om de remschoenen terug te schroeven igv demontage.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2005 19:18 #74050
door
Die schroef zit nu juist weer op de achterkant bij het dubbel remsysteem, hoe dan ook, gewoon gebruiken, kan geen kwaad.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2005 20:13 #74049
door
Ook bij het enkel remsysteem uit 1968 zit ie blijkbaar aan de achterkant (wel muurvast overigens). Als ie weer gangbaar is, hoe zorg ik er dan voor dat beide schoenen gelijk de remtrommel raken? De schoenen die er uit kwamen waren namelijk zeer ongelijk afgesleten.