remsysteem

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2005 08:21 #53496 door
remsysteem is gemaakt door
wie weet hoe het zit....
in mijn hoofdremcilinder (enkelsysteem) van mijn amazon uit 65 zit een reeks van onderdelen. Een onderdeeltje is een dun rond plaatje welke aansluit op het onderdeel dat er uitziet als een stamper waar rondom allemaal kleine gaatjes zitten (ik weet zo niet hoe deze onderdelen heten)
Moet dit ronde plaatje nu plat zijn of mag deze wat gebogen zijn. Of maakt het niet zo veel uit?
En waar kan ik info vinden over algemene problemen en oplossingen over deze remsystemen????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2005 10:01 #74542 door
Beantwoord door in topic remsysteem
Hi Robert, ik heb de hoofdremcilinder van mijn Amazon '67 enkelsysteem ook gereviseerd na de nodige remproblemen. Dat plaatje waar jij het over hebt was bij mij onbeschadigd en kaarsrecht. Bij Scandcar heb ik een revisiesetje besteld, en dat werkte perfect.
Info over de Volvo haal ik veelal van de site: www.gcp.se/default.asp?Language=en en dan catalogue, kijk maar eens.
succes Remy

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2005 11:07 #74541 door
Technische informatie hoeft niet duur te zijn, Workshop Manual van Haynes voor de Amazon/P1800 is zo'n 30 euro en de CD-rom in het VOD is nog geen tientje. Het VOD heeft de meeste revisie setjes op voorraad
Met remmen moet je geen risico's nemen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2005 12:23 #74540 door
Ter info : in Klassiek & Techniek nr 71 (Febr 2004) stond een uitgebreid artikel over hoofdremcylinder revisie.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD