gebruikte rembekrachtigers

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2005 22:27 #53388 door
gebruikte rembekrachtigers is gemaakt door
Zo nu en dan worden gebruikte rembekrachtigers aangeboden voor het enkele remsysteem.Ik wil hier waarschuwen,dat bij montage hiervan grote risico's worden genomen.De remvloeistof gaat bij dit type door de rembekrachtiger heen.Het gebeurt nogal eens dat de remvloeistof door een defect door de vacuumwerking wordt opgezogen en door de motor wordt verbrand.In het begin gaat dit langzaam ,maar ik heb eens meegemaakt dat iemand na een rit van 25 km geheel door zijn remvloeistof heen was.De gevolgen laten zich raden.let dus bij verlies van remvloeistof ook op rembekrachtiger.Maak de slang naar het spruitstuk los en controleer of er remvloeistof in de slang zit( dit is natuurlijk maar heel weinig).Als er veel remvloeistf verdwijnt kun je het zien aan een wat gelige rook uit de uitlaat.,maar dan gaat het ook erg snel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2005 12:58 #74963 door
Beantwoord door in topic gebruikte rembekrachtigers
<p>
Terechte waarschuwing. Ook een rembekrachtiger heeft niet het eeuwige leven.
Maar zeer regelmatig het niveau van de remvloeistof controleren is sowieso een must.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2005 13:06 #74962 door
Beantwoord door in topic gebruikte rembekrachtigers
Inderdaad, bij een engelse auto van mijn vader (ook uitgerust met een Girling rembekrachtiger, net als bij de Amazon met het enkele remsysteem) was na een rit van 100 km het volledige reservoir van de rem- en koppelingsvloeistof leeg! Gelukkig werd eerst het koppelings gedeelte leegezogen, en daarna de remmen. Je kon dus niet meer rijden omdat de koppeling het niet meer deed, en de remmen nog wel. Maar het kan echt hard gaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2005 13:34 #74961 door
Beantwoord door in topic gebruikte rembekrachtigers
Gelukkig kan dat leegzuigen bij de koppeling van de Amazone absoluut niet. Rem en koppelingssystemen zijn volledig gescheiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2005 15:12 #74960 door
Beantwoord door in topic gebruikte rembekrachtigers
kan je in ieder geval nog remmen op de motor en het laatste beetje met de handrem, kortom, zolang je vrije weg hebt kom je wel stil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2005 17:33 #74959 door
Beantwoord door in topic gebruikte rembekrachtigers
Hallo, niek's bericht stemt inderdaad tot nadenken. Maar, wordt hier met
"gebruikte" rembekrachtigers bedoeld dat deze versleten zijn?, of gaat het
om een niet origineel "type", en welk dan? Geldt dit dan ook voor nieuwe
rembekrachtigers? Verder: wat is de statistiek van dergelijke voorvallen of
ongevallen? En tenslotte: een constructeur als VOLVO, voor wie veiligheid
steeds op de 1ste plaats heeft gestaan, moet dat toch ook geweten hebben
bij de bouw van een remsysteem waarin een rembekrachtiger op de door niek's
beschreven wijze tot catastrofale gevolgen kan leiden. Zoals niek meldt,
zal het verlies van remolie via de rembekrachtiger in een beginstadium
waarschijnlijk slechts heel geleidelijk gebeuren, zodat bij regelmatige
controle (of, anders gezegd, bij onderhoud volgens de constructeur's
voorschriften) steeds op tijd kan ingegrepen worden. Ik meen mij te
herinneren dat ik mijn 1ste originele rembekrachtiger lang geleden (na +-20 jaar) ook heb
moeten vervangen omdat er verlies van remolie was die terecht kwam in de
bekrachtiger. De vervangende rembekrachtiger (in VOD aangeschaft) gaat
inmiddels toch zeker al 15 jaar mee. Maar goed, we zijn gewaarschuwd en
houden alles nog beter in de gaten. Groeten, willy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2005 10:05 #74958 door
Beantwoord door in topic gebruikte rembekrachtigers
Dat klopt helemaal. Heb het zelf ook meegemaakt, maar het lek was dermate klein dat ik aanvankelijk eerst met wat bijvullen kon wegkomen. <br> Overigens zou ik me er niet specifiek druk om maken. Het kan goed gevaarlijk zijn als je zonder remolie staat, maar zo zijn er nog wel meer zaken te noemen. Ik denk aan bijvoorbeeld een lek ergens in het remsysteem, een losgelopen wielnaaf, een klapband, een steen door je vooruit, niet werkende ruitenwissers bij een plotselinge stortbui, een... etc,etc. Ik weet niet of we hier allemaal slapeloze nachten van moeten krijgen, maar goed onderhoud en controlle van je auto is daarom gewoon een must, en de rembekrachtiger hoort daar ook bij, je tip is dus een goede! <br> Even off-topic: het afschaffen van de APK, en/of verlengen van de termijn van 1 naar 2 jaar is in sommige gevallen dan ook niet echt een goed/veilig idee volgens mij...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.