piepende schijfremmen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 18:22 #53350
door
piepende schijfremmen is gemaakt door
De remmen van mijn 144 piepen, al een tijdje. De vorige eigenaar zei dat hij de remblokken onlangs had vernieuwd, dus dacht ik aan nieuwigheid (?). Maar nu piepen ze nog steeds. Ook na een lange rit, piepen ze.
Wat kan dat zijn? Toch versleten blokken, schijven, iets anders?? Wie heeft het antwoord... Alvast bedankt.
Wat kan dat zijn? Toch versleten blokken, schijven, iets anders?? Wie heeft het antwoord... Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 18:30 #75138
door
Beantwoord door in topic piepende schijfremmen
De blokken uitbouwen (fluitje van een cent)en de achterkant van de remblokken lichtjes insmeren met kopervet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 18:40 #75137
door
Kan zijn dat er geen rem-of kopervet op de achterkant van de blokken is gedaan bij het monteren. Meer waarschijnlijk is dat de nieuwe remblokken te heet gestookt zijn vlak na het monteren. Dus te langdurig hard geremd. Hierdoor worden je remblokken te hard en gaan ze piepen. Het remblok oppervlak ziet er dan wat "glazig" uit. Kan ook zijn dat er iets van vuil, roest op je remblokken zit. Schoonmaken met een fijn schuurpapiertje. Helpt dit allemaal niet dan weer nwe monteren. Piepen op zich kan geen kwaad, behalve dat het storend is! Als je ze toch controleerd gelijk even de toestand van de schijven controleren, oppervlak moet aan beide kanten glad zijn en geen randen of groeven vertonen. En ze mogen niet te dun zijn, dus geen dikke rand langs de zijkanten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 19:13 #75136
door
Sinds ik met Ferodo Endurance remblokken rij piepen de remmen ook; zowel nieuw als nu half versleten. Het zijn remblokken die uitstekend tegen hitte kunnen (hoe heter hoe beter ze remmen) en niet bepaald hard zijn; montage is uiteraard met het nodige kopervet gebeurd; vroeger nooit piepen met standaard blokken; ligt waarschijnlijk aan de samenstelling van het remblokmateriaal, ik heb er geen andere verklaring voor
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 19:16 #75135
door
Nou, ik ga in ieder geval binnenkort dan maar eens mn wielen demonteren en de remblokken nader inspecteren. In ieder geval bedankt voor de tips.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 19:43 #75134
door
Laat je even weten hoe je het piepen eventueel hebt kunnen stoppen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 20:28 #75133
door
Kopervet niet te dik aanbrengen op de plek waar de zuigers de remblokken raken. En dezelfde blokken op dezelfde plek weer monteren. En let op als je de zuigers terug drukt dat je remvloeistof potje in de motorruimte niet overloopt! Veel werk ist niet. Suc6!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 20:54 #75132
door
De nieuwe remblokken zullen wel geen orginele Volvo blokken zijn maar imitatie van een automaterialen zaak.
Dit zijn veelal "harde" blokken, gaan lang mee maar gaan ook piepen bij droog weer.
Koop orginele blokken van Volvo of wil je goedkoper uit zijn kun je ook ATE kopen (automaterialen zaak).
Hebben ze geen ATE kan je ook Lucas blokken nemen.
Dit zijn veelal "harde" blokken, gaan lang mee maar gaan ook piepen bij droog weer.
Koop orginele blokken van Volvo of wil je goedkoper uit zijn kun je ook ATE kopen (automaterialen zaak).
Hebben ze geen ATE kan je ook Lucas blokken nemen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 23:59 #75131
door
Ik heb laatst bij een auto met hevig piepende schijfremmen achter de schijven en blokjes goed schoongemaakt met remmenreiniger en de blokjes een beetje opgeschuurd met fijn schuurpapier. Tot nu toe hebben deze remmmen nog niet weer gepiept...