achterrem werkt niet

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-07-2005 16:04 #75979 door
Beantwoord door in topic achterrem werkt niet
Hoi Bas, als je remslang verstopt zou zitten, dan zou de linker achterrem het ook niet doen als het een enkel remsysteem is, en volgens mij heb jij dat. Jij hebt toch een amazon van 1967?
Je moet het dus inderdaad zoeken bij je remcilinder.
Wat de ruitensproeier betreft, voor APK geldt volgens mij dat als er een ruitensproeier op zit, dan moet hij wel werken, als deze niet werkt, dan zul je deze moeten repareren, of verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-07-2005 17:28 #75978 door
Beantwoord door in topic achterrem werkt niet
Hoi bas, ik laat mijn combi altijd keuren bij griffioen op de herenvest vlak bij de amsterdamse poort. Hier werken twee broers die wel normaal met je auto omgaan.. Alleen de onderdelen moet je meestal zelf verzorgen. suc7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-07-2005 17:51 #75977 door
Beantwoord door in topic achterrem werkt niet
Gewoon openmaken en kijken wat er aan de hand is, ik heb (had)ook geen verstand van autotechniek, maar aldoende leert men. Heb net de achterrem opengemaakt, en remcilinders besteld,(kan beter meteen allebei openmaken en tegelijk beide cilinders vervangen) helaas niet bij het VOD, want ik kan niks met type aanduiding.
Pas op dat de remleiding niet breekt zoals bij mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-07-2005 18:28 #75976 door
Beantwoord door in topic achterrem werkt niet
Toch nog even opgezocht hoe het nu zit met de ruitensproeier en de APK:
<br><br>
<i>Bij personenauto’s vanaf (datum eerste toelating op de weg) 30 september 1971 moet de ruitensproeier goed functioneren. Vanaf dezelfde datum moeten personenauto’s voorzien zijn van een goed werkende installatie ter ontdooiing en ontwasseming van de voorruit (hoe de keurmeester in de zomer moet bepalen of de lucht die langs de voorruit wordt geblazen voldoende is om de ruit daarmee te ontdooien?!…). Tevens moet de ruitenwisserinstallatie goed functioneren. Dit betekent ook dat de rubbers van de ruitenwisserbladen niet gescheurd mogen zijn. </i>Bron LeenAPK.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2005 01:02 #75975 door
Beantwoord door in topic achterrem werkt niet
rubber mag scheuren vertonen, alleen moet het geheel wel goed werken en de bestuurder voldoende uitzicht geven; maar dat door scheuren in 90% van de gevallen het uitzicht wordt verminderd en de zaak alsnog wordt afgekeurd zal duidelijk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2005 15:05 #75974 door
Beantwoord door in topic achterrem werkt niet
Bas,
Je moet dit niet verkeerd opvatten,waar ik voor wil waarschuwen is dat mensen aan auto,s gaan sleutelen en niet weten wat ze doen.
Ga het lekker op je gemak uitzoeken, hou er rekening dat bij het verwisselen van de remcilinder de remleiding bij het losdraaien afbreekt.
succes Kees Vos Bennekom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2005 15:12 #75973 door
Beantwoord door in topic achterrem werkt niet
Doe ik ook niet Kees! Bedankt voor je informatie en zorgzaamheid in ieder geval! ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.