remdruk 145

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 12:04 #53061 door
remdruk 145 is gemaakt door
145-dubbel remsysteem.Nieuwe schijven, klauwen, blokken , nieuwe hoofdremcylinder geplaatst.Aantal keren onder druk ontlucht, waarschuwingsklep eruit. Toch geen remdruk: pedaal tot op de bodem. Opvallend (vind ik): bij pompen met rempedaal kolkt de vloeistof in het reservoir behoorlijk. Na enige keren pompen krijg ik wel druk. Zet ik het reservoir onder druk, dan remt hij wel in een keer.
Kan het aan de hremcylinder liggen (lijkt mij een nieuwere versie, met de afstelschroef in het midden bovenop ipv opzij aan het eind.)Ik sta voor een raadsel...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 19:20 #76367 door
Beantwoord door in topic remdruk 145
Heb je voor montage van de nieuwe hremcilinder deze ontlucht??

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 20:24 #76366 door
Is de hoofdremcilinder wel goed in elkaar gezet?Hoofdremcilinder ontluchten los van de auto.Wat doet hij dan?Dit kolken is niet normaal.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 20:48 #76365 door

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 20:54 #76364 door
eh..daarover zegt mijn dikke groene boek niets. Alleen: "zuigers e.d. in de vloeistof dopen en monteren; ontlucht het systeem." Ik heb de hrcil niet uit elkaar gehad: hij was immers nieuw, en op de tekening in het boek zie ik dat als ik de reservoirs plaats, hij vanzelf vol loopt met remvl.(?) Maar oke, bedankt voor de tip.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 20:57 #76363 door
die hrcil was nieuw, dus niet uit elkaar gehad.Volgens de doorsnedetekening in mijn groene volvoboek moet de hrc vanzelf vollopen vanuit het reservoir.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 22:03 #76362 door
maar de lucht moet toch ergens blijven.Ik ontlucht een hoofdremcilinder alvorens deze te plaatsen eerst los.Het kan toch zijn dat de lucht op jouw manier niet weg wil.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 22:29 #76361 door
oke, ga ik proberen. In de bankschroef onder druk zetten en zuigers induwen, todat de vloeistof eruitloopt opzij (waar de leidingen eraan moeten?) Dan zit ik nog met die rare s-bocht: onder de hrc door, erachter omhoog -hoger dan de hrc zelf- vervolgens naar beneden,naar de waarschuwingsklep.Fijne plek voor een bel lucht. Als daar eenmaal lucht zit...Speelt de aanslagschroef ook nog een rol in dit verhaal?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD