apk en remoliereservoir

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2005 11:15 #52863 door
apk en remoliereservoir is gemaakt door
moet er voor de apk een laagniveau signalering op het remoliereservoir aangebracht worden voor de apk, het betreft mijn amazon uit 1968, geen rembekrachtiging, met de wel bekende hoofdremcilinder met reservoirtje.
bedankt voor reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2005 12:27 #77363 door
Beantwoord door in topic apk en remoliereservoir
Jan,
Het antwoordt is kort en krachtig NEE
Hoe kom je op deze vraag, is de auto daarop afgekeurd?
Vr.Gr. Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2005 14:05 #77362 door
Beantwoord door in topic apk en remoliereservoir
Kees, ik ben bezig mijn volvo amazon weer goed rijdend op de weg te krijgen. Ik kocht hem enige tijd geleden en na een roestoratie enz.enz vordert het al.
Op de side van RWD onder APK las ik dat over het remolie reservoir. Er stond zoiets van:"als het niveau niet te zien is".
Bovendien heb ik een foto van een amazon onder de motorkap, waarop te zien is dat men bovenop het metalen reservoir een doorzichtig plastic reservoir geschroefd heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2005 19:59 #77361 door
Beantwoord door in topic apk en remoliereservoir
Mijn Amazon heeft niet eens een doorzichtig reservoir, wel 2 dichte voor remolie van koppeling en remmen......wel al ruim 40 jaar.
Het lijkt me dat als je dit hard kunt maken adh van brochures en gegevens van Volvo dat zo'n Piet Lut wel in het stof zal bijten.....Je mag immers tegen zo'n onterechte APK eis in beroep gaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2005 20:02 #77360 door
Beantwoord door in topic apk en remoliereservoir
een doorzichtig potje zou ik nog in kunnen komen, maar een sensor is echt niet nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2005 21:25 #77359 door
Beantwoord door in topic apk en remoliereservoir
Bij mijn laatste APK in april moest er op mijn Amazon van 1968 een doorzichtig reservoir op de hoofdremcylinder geplaatst worden. Dit geldt aleen voor auto's met een bouwjaar na juni 1967.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2005 21:50 #77358 door
Beantwoord door in topic apk en remoliereservoir
klopt, tot 30 juni 1967 is er niets aan de hand, daarna moet het remvloeistofniveau te controleren zijn zonder het reservoir te openen (doorzichtig reservoirtje erop dus); zoniet, dan moet er een waarschuwingsinrichting in zitten. Ik heb in mijn 61er Amazon zo'n doorzichtig reservoir gemonteerd omdat het gewoon gemakkelijk is het remvloeistofniveau te controleren, maar formeel is het niet nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2005 00:24 #77357 door
Beantwoord door in topic apk en remoliereservoir
Ik had hetzelfde probleem bij de laatste APK, op mijn kenteken staat nl 30 juni 1967...
De keurmeester heeft het nog opgezocht in de APK handleiding, en inderdaad, tot deze datum hoeft er geen indicatie aanwezig te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2005 09:04 #77356 door
Beantwoord door in topic apk en remoliereservoir
doorzichtig reservoir in VOD (zelf aangeschaft):
"672769 ; RESERVOIR REMVLOEIST ; 24.96" - NOTA: in onderdeelboek staat nr 672769 voor het geheel = metalen res. + doorz. res. + alle onderdelen zoals ringen etc., nl "brake fluid container cpl", het doorz. potje zelf heeft in onderdeelb geen nr. In mijn 1967 AM zat zo'n potje origineel, in mijn 1968 AM niet meer, wat ik nooit begreep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.