rembekrachtiger 142

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2005 10:31 #52773 door
rembekrachtiger 142 is gemaakt door
Hoi,
Ik heb al even gezocht maar vond niet een antwoord op mijn vraag dus bij deze: Ik hoor als mijn 142 niet al te hard loopt (of stationair) een wat dof sissend geluid (zeg maar het geluid dat een fluitketel maakt voor dat hij aan de kook raakt). Als ik vervolgens mijn rempedaal intrap is het verdwenen om weer terug te komen als ik het los laat. Als mijn rembekrachtiger lek is dan moet dat toch juist andersom zijn (sissen bij intrappen)? Ik heb het idee dat als ik flinke snelheid maak dat het dan ook verdwijnt, maar dat kan ook komen doordat het overstemd woord door andere herrie tijdens het rijden. Wie heeft een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2005 12:30 #77743 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger 142
Hugo, het vacuum in het inlaattraject is het grootst op het moment dat de gasklep gesloten is. Dit is dus bij stationair en bij afremmen op de motor. Als er ergens een lekkage in het systeem zit (ergens in het inlaattraject of de rembekrachtiger) dan zal die lekkage dus het meest optreden tijdens stationair draaien. <br>
In jouw geval zal de bekrachtiger vast ergens een lekje hebben, die zichzelf afdicht op het moment dat je de rem in trapt, of juist groter wordt waardoor je het niet meer hoort sissen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2005 12:58 #77742 door
Indien nodig heb ik er nog wel eentje liggen voor je
mail maar als je hem nodig hebt
peter@autohercom.nl

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2005 10:38 #77741 door
Hij lekt waarschijnlijk bij het rubber dat achter de hoofdremcilinder zit.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD