remdruk vervolg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2005 08:22 #52710 door
remdruk vervolg is gemaakt door
even het vervolg op mijn remdruk verhaal;
Nog steeds geen druk, tijdens het pompen kolkt het reservoir en zakt het peil. als ik stop met pompen komt het peil weer omhoog en zakt de druk weer weg.
iets wat Alex eerder al beschreef bij zijn probleem, ik weet niet of hij het probleem al gevonden heeft.
remdrukshakelaar op het verdeel blokje is al los geweest, ook alle andere plekken waar lucht kan zitten.
Ik ga de hoofdremcilinder uit elkaar halen(die is nieuw) en nog maar eens alles op nieuw vullen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2005 13:12 #78070 door
Beantwoord door in topic remdruk vervolg
waarschijnlijk terugstroomklepje onder remvloeistofreservoir lek. gr bob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2005 16:24 #78069 door
Beantwoord door in topic remdruk vervolg
Het lijkt er op dat de pomp wel werkt, want het vloeistofpeil zakt tijdens het pompen. Het kolken komt me echter een beetje vreemd voor, of het moet niet al te erg zijn, want dan wordt dat veroorzaakt doordat er een weinig vloeistof terug komt in het reservoir voordat het kleine gaatje in de cylinder afgesloten wort door hoofdremcup voorop de plunjer. Ik vermoed daarom dat er ergens nog altijd veel lucht in het systeem zit wat word samengeperst tijdens het pompen en de vloeistof weer terugdrukt in het reservoir bij losgelaten pedaal.Mijn advies is het volgende : Demonteer de hoofdcylinder, ontlucht deze op de werkbank ( Vul het reservoir, houd de leidingaansluiting(en) dicht en druk d.m.v. een pen de plunjer in en laat de lucht langs een van de leidingaansluitingen ontsnappen, net zolang tot er alleen vloeistof komt.De pomp is dan in ieder geval ontlucht. Wanneer dit niet lukt is er iets mis met de pomp.) Monteer daarna de pomp weer en sluit de remleidingen aan. laat een van de leidingen niet geheel vastgedraaid en pomp en keer voorzichtig tot er vloeistof lekt. Draai dan de leidingen vast.Is er een rembekrachtiger, ontlucht dan eerst deze. Er is een ontluchtings nippel aanwezig. Is dit niet het geval, ontlucht dan aan een van de uitgaande leidingen.Wanneer je zeker bent dat de bekrachtiger luchtvrij is, ( rijke-lijk vloeistof doorpompen.)dan beginnen met het ontluchten van de voorremmen. Zijn de remzadels ( schijfremmen ) wel goed gemonteerd,met de ontluchtingsnippels aan de bovenzijde? Wanneer alle lucht uit de voorremmen weg is,dan de achterremmen ontluchten, te beginnen met de kortste leiding, meestal links. Denk er om niet al te snel pompen, want dat kan schuimvorming teweeg brengen en dan blijft er lucht in de vloiestof achter, en zorg dat het reservoir steeds goed gevuld blijft, want anders kun je weer voorafaan beginnen. Succes Herman v. Roekel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2005 17:47 #78068 door
Beantwoord door in topic remdruk vervolg
Ik heb altijd gedacht dat je met ontluchten van de remmen begint bij de meest ver van de hoofdremcilinder verwijderde rem en dan naar voren werkt. In het geval van de amazon dus rechtsachter. Ben ik abuis?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2005 20:27 #78067 door
Beantwoord door in topic remdruk vervolg
vr enkelv.circuit: zie VolvoAm. Compl.Handboek p136 (: eerst voorwielen, laatst achterwielen); dubbel remcircuit: zie zelfde boek p137, Haynes p156 (met verschillende volgorde in beide refs). Het is dus wat ingewikkelder als eerst langste remleiding, laatst kortste remleiding ontluchten. Denk ook dat in Henk's remleidingen nog te veel lucht zit, dus verkeerd en slecht ontlucht. Andere oorzaken zijn denkbaar, echter heel onwaarschijnlijk,
vooral omdat er geen remolie verlies is en niveau terugkeert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2005 10:16 #78066 door
Beantwoord door in topic remdruk vervolg
Mooi verhaal Herman, ik heb de pomp inmiddels gecontroleert en die is van binnen helemaal ok.
ik had zelf nog niet helemaal ontlucht, want dat had de vorige gedaan zei hij. de onderste nippels van de drie op de voorremklauwen zijn niet los te krijgen, verder is alles helemaal ontlucht en het probleem blijft, dus daar moet het probleem zitten.
Herman, wat bedoelde je met de rembekrachtiger? ik ken de rembekrachtiger als de trommel voor de hoofdrem cilinder, maar die bedoel jij vast niet.
Bedankt i.i.g.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2005 21:58 #78065 door
Beantwoord door in topic remdruk vervolg
Ja, ik heb het gevonden...Ik durf het haast niet te vertellen: de remklauwen zaten verkeerd om. Rechts zat links en omgekeerd.Zie tek. Maar toen ik ze (nog verkeerd) ontluchtte, stond er in het rephandboek: "... bovenste ventiel...onderste ventiel..." En dat klopte wel, want er was wel een onderste en bovenste. Maar Het bovenste ontluchtingsventiel moet echt bovenop de klauw zitten. Bij mij zat de "bovenste" in het midden, en de onderste aan de onderkant. Als je het goed doet, zit de "onderste" in het midden. Stuur me je adres en ik mail je nu meteen een tekeningetje als je het niet snapt. Maar wat ik bij jou lees, is PRECIES mijn probleem geweest. Helemaal omdat ik lees dat ook de klauwen vervangen zijn. Als dat door net zulke slimme jongens is gedaan als die de knipperlichten hebben gedaan (en als ik), dan zou dit het wel eens kunnen zijn.
Ik heb ze snel verwisseld en klaar was ik, meteen was alles OK. Groet, alex

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2005 08:34 #78064 door
Beantwoord door in topic remdruk vervolg
Hallo allemaal,

Jullie willen het niet weten.
Zoals ik al zei kon ik de onderste ontluchtings nippels niet los krijgen. Mij was verteld dat er meerdere malen goed ontlucht was. voor de gein de klauw eens gekantelt met de slang naar boven (ze moesten toch los om nieuwe nippels op te zetten)en ja hoor na een paar keer pompen en de blokken weer terug duwen: volop druk!
Nog geen halfuurtje werk.
goede les voor de volgende keer, vertrouw de monteur niet blindelings als hij zegt dat hij het goed gedaan heeft.

nog iets: de knipperlichrten deden het niet.
hij: ze hebben het gedaan bij de keuring.
ik: ik vind het erg vreemd en toevalig, maar ok het kan gebeuren. ik los het zelf wel op.

vrijdag avond even gekeken, er was geen knipper automaat aanwezig achter de gevarenlicht schakelaar, dus hij kan het nooit gadaan hebben.

ik zal eens een lijstje met alle kosten bijhouden die ik gemaakt heb, kijken of hij dat wilt vergoeden. of anders maar de RDW of Bovag inlichten..

Bedankt voor de reacties allemaal.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.