lompe remtrommeltrekker

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2006 11:29 #52602 door
lompe remtrommeltrekker is gemaakt door
Een jaar geleden heb ik de remtrommels bij mijn amazon verwijderd om nieuwe remcilinders te plaatsen. Ik had voor dat karwei een remtrommel van een garage geleend. Voor het gebruik van de trommel moest ik met een moker nogal harde klappen op de trekker geven. Ik vraag mij eigenlijk af of dat nu wel zo handig is geweest. Ik probeer mij nu te verdiepen in de lagers bij een amazon en vraag mij af of die geen schade hebben opgelopen. Ik hoor overigens geen geluiden als ik het wiel los van de grond laat draaien. Ik heb geen klachten, maar vraag mij gewoon af of ik niet gewoon toch de lagers moet vervangen. Moet zoiets niet sowieso om de zoveel tijd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2006 11:57 #78664 door
Beantwoord door in topic lompe remtrommeltrekker
Wiellagers van de ama gaan erg lang mee. Zolang je geen schurende geluiden hoort bij het vrij rond draaien van het wiel is het geen probleem. Moet trouwens opvallen bij een apk, wordt ie op afgekeurt. Overigens kan je er nog behoorlijk lang mee doorrijden voordat een wiellager echt de geest geeft. Maar het beste is natuurlijk vervangen als je verdachte geluiden hoort. Ook controleren op- speling van het wiel, zonodig bijstellen.Verstandig is om bij remblokken/schoenen vervanging gelijk het kogellager vet van de wiellagers te vervangen, gaan ze nog langer mee. Je hebt de boel dan toch al losgehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2006 12:19 #78663 door
Beantwoord door in topic lompe remtrommeltrekker
Zolang je de trommeltrekker enigzins hebt ondersteund kan er weinig mis gaan.
De wiellagers kunnen aardig wat hebben, je rijd immers ook door kuilen heen en dat zijn ook aardige klappen. Alhoewel je dan wel minder plaatselijke klappen krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 08:53 #78662 door
Beantwoord door in topic lompe remtrommeltrekker
"Moet zoiets niet sowieso om de zoveel tijd [vervangen worden]?": bij mijn
AM gaan die nu al 650.000km mee; en terug, hoevele keren moet het nog
herhaald worden?: gebruik bij probleemgevallen aub toch een originele
VOLVO-trekker, maar vermijd vooral bruut geweld. Kosten van aangerichte
schade, en tijdsverlies, zijn meestal veeele keren hoger dan fin.winst bij zelf
maken van zo'n trekker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 13:17 #78661 door
Beantwoord door in topic lompe remtrommeltrekker
Ik begrijp ook niet goed wat het oplevert om met een moker op de trommeltrekker te slaan. Je doet dan toch het tegenovergestelde van trekken? Als het gaat om een soort schikeffect te bewerkstelligen dan kan dat denk ik ook zonder trommeltrekker. Al met al ben ik blij dat het niet mijn trommeltrekker was die je hebt geleend.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 13:56 #78660 door
Beantwoord door in topic lompe remtrommeltrekker
Bedankt voor jullie reacties. Geweld is inderdaad nooit goed. Daarom vroeg ik mij ook achteraf af of het gebruik van die remtrommeltrekker wel zo handig is geweest. Ik had de trekker geleend van een garage die in oldtimervolvo´s doet. Wat ik mij nog van de trekker herinner,is dat het "aandraaimechanisme" niet verlengd kon worden met een buis of zo. Volgens de garagehouder zouden enkele klappen op het aandraaimechanisme (met de vorm van een deurkruk) voldoende zijn.(Dat was ook zo; ik heb niet heel de middag op dat ding staan te rammen).

groeten van Simon (inmiddels in het bezit van een echte volvotrekker)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.