aanschaf rembekrachtiger

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2006 22:51 #52591 door
aanschaf rembekrachtiger is gemaakt door
Ik wil overgaan tot het aanschaffen van een rembekrachtiger voor onze amazon uit 1966.
Nu zijn er verschillende verhalen in omloop over het kopen van een nieuwe (b.v. het VOD) of het kopen van een goede gebruikte rembekrachtiger. Bij het laatste ben ik benieuwd hoe je er achter komt of de bekrachtiger nog naar behoren functioneert zonder direct over te gaan op reviseren. Wie heeft goed advies (en ervaring met rembekrachtigers). Groet, freek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2006 22:55 #78720 door
Beantwoord door in topic aanschaf rembekrachtiger
rembekrachtigers zijn moeilijk te repareren; 2e hands erg lastig te bekijken op de juiste werking; remmen is een cruciaal onderdeel van het autorijden en van groot belang voor veiligheid; kortom, mijn advies is dus ook: koop een nieuwe

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2006 13:55 #78719 door
Ben het helemaal eens met dit advies. Tweedehands betekent in praktijk vaak minimaal 30 jaar oud. Maar ik heb ook wel eens een tamelijk nieuwe te koop zien staan (herkenbaar aan het universele uiterlijk) en mits redelijk geprijsd zou ik die gok wel durven wagen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2006 15:30 #78718 door
Ik verkoop ook regelmatig gebruikte rembekrachtigers. Het blijft moeilijk, zolang ze niet "klotsen" weet je zeker dat ze in ieder geval niet lek zijn, maar je weet nooit hoe lang zo'n gebruikte al op de schap ligt allemaal een beetje veel onzekerheid voor je eigen veiligheid. Ik adviseer ook altijd om dan toch maar een nieuwe te nemen. Het kost wat, maar veiligheid gaat boven alles natuurlijk!
Ik zou tenminste bij mijn eigen auto's er nooit een gebruikte rembekrachtiger inzetten, maar altijd voor een nieuwe kiezen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2006 15:53 #78717 door
Wat kost dat eigenlijk een nieuwe rembekrachtiger voor een ama 1965?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2006 18:37 #78716 door
Bij het Vod (1228540) kost dat 245,45 euro ex btw voor B18, volgens mij.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 21:44 #78715 door
Koop in godsnaam een nieuwe.Oude bekrachtigers zijn levensgevaarlijk.Hier spreekt een deskundige!!!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD