remmen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 10:26 #52588
door
remmen is gemaakt door
In aug 2005 heb ik een combi aangeschaft. Inmiddels 7000 km mee gereden.
De auto remt m.i. aardig maar wanneer ik 2 x kort achter elkaar rem dan reageert de auto de 2e x altijd beter op het pedaal en is er minder fysieke kracht nodig.
De remolie heb ik reeds vervangen en de leidingen ontlucht.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Het is een Amazon combi uit '65 met enkel gescheiden rem systeem met rembekrachtiger.
De auto remt m.i. aardig maar wanneer ik 2 x kort achter elkaar rem dan reageert de auto de 2e x altijd beter op het pedaal en is er minder fysieke kracht nodig.
De remolie heb ik reeds vervangen en de leidingen ontlucht.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Het is een Amazon combi uit '65 met enkel gescheiden rem systeem met rembekrachtiger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 10:53 #78742
door
Beantwoord door in topic remmen
Waarschijnlijk zal een en ander verbeteren als je de achterremmen iets verder opstelt.
Wellicht zijn de voeringen van de achterremmen wat afgesleten.
De stelnok zit tegen de ankerplaat aan de onderkant. Even goed inspuiten met WD40 als ie niet gelijk los wil. Je draait hem gemakkelijk kapot.
Wellicht zijn de voeringen van de achterremmen wat afgesleten.
De stelnok zit tegen de ankerplaat aan de onderkant. Even goed inspuiten met WD40 als ie niet gelijk los wil. Je draait hem gemakkelijk kapot.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 11:30 #78741
door
En in het slechtse geval is je hoofdremcilinder aan vervanging toe. Als je in stilstand je rempedaal ingedrukt houdt, zakt deze dan langzaam aan? Zo ja, dan is het de hoofdremcilinder, zo nee, dan is het stellen van de achterremmen en misschien ook nieuwe remblokken voor.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2006 17:55 #78740
door
in principe hoeft er niets aan de hand te zijn; zet de auto eens op een remmentestbank en als dat een goed resultaat geeft kan je rustig doorrijden; het verschijnsel dat je beschrijft is normaal: als je remt verplaats je mbv remvloeistof de remblokken/schoenen; als je het pedaal loslaat en meteen weer intrapt zijn de remblokken nog niet helemaal teruggekeerd en heb je minder remvloeistof nodig om weer te remmen; stellen van remmen kan dat verschijnsel verminderen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 21:39 #78739
door
Niet zo maar gaan stellen .Eerst trommels eraf ,schoonmaken,inspecteren en dan pas stellen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2006 14:57 #78738
door
Allemaal bedankt voor jullie reactie, ben weer wat wijzer.
Hmm trommels er af, is dat niet een lastig karwei?
Hmm trommels er af, is dat niet een lastig karwei?