zoveelste remdruk probleem
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2006 15:21 #52474
door
zoveelste remdruk probleem is gemaakt door
Even goed ""geverrekijkerd" maar het wil niet vlotten. Nu al twee keer bij mijn 123GT remvloeistof bijgevuld bij wegvallen van de remdruk. Dan rijden, prima. Echter, na twee of drie weekjes stilstaan is de remddruk geheel weg! Er moet dus iets meer aan de hand zijn.... Ik kan nergens leksporen vinden om, in en onder de auto. Ik las wel ergens dat de olie uit de hoofdremcilinder naar de vacuumkamer van de bekrachtiger kan lopen, maar kan dat ook als de motor niet loopt? Is er een truuk voor het controleren op lekkage?
Groet Bart
Groet Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2006 16:04 #79449
door
Beantwoord door in topic zoveelste remdruk probleem
Je kan de bekrachtiger schudden (na demontage) Klotst het, dan is het bingo. Ik zou er niet mee wachten. Overigens, zonder bekrachtiger valt wel te rijden, al dan niet tijdelijk. Wel behoorlijk meer remkracht nodig!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2006 18:04 #79448
door
Beste Bart.
geen remolielekkage toevallig bij je rempedaal? Ivm evt lekkende hoofdremcilinder. Ook goed kijken aan de onderzijde van de remtrommels of daar iets van lekkage is. Vreemde tip: remolie proeft heel vies. Even met een vingertop de trommel aanraken en dan even aan het puntje van je tong. (Zal wel weer leuke reacties geven straks).
Het remoliepotje is niet zo groot dus een relatief klein verlies kan snel het niveau onder peil laten zakken. Laat weten svp.
geen remolielekkage toevallig bij je rempedaal? Ivm evt lekkende hoofdremcilinder. Ook goed kijken aan de onderzijde van de remtrommels of daar iets van lekkage is. Vreemde tip: remolie proeft heel vies. Even met een vingertop de trommel aanraken en dan even aan het puntje van je tong. (Zal wel weer leuke reacties geven straks).
Het remoliepotje is niet zo groot dus een relatief klein verlies kan snel het niveau onder peil laten zakken. Laat weten svp.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2006 18:06 #79447
door
het vacuum van de motor zuigt de remvloeistof op en die wordt dan in de motor verbrand.Maak na het rijden de vacuumslang aan de bekrachtiger los en kijk of voel met een schroevenrdraaier in de slang .Als daar sporen van remvloeistof zitten weet je dat de bekrachtiger de boosdoener is,.Bedenk ,dat de remvloeistof in ernstige gevallen binnen zeer korte tijd helemaal op kan zijn!!!!