remlicht zekering blijft klappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2006 19:13 #52435
door
remlicht zekering blijft klappen is gemaakt door
Heyyy volvofielen, ik heb een vraag. De zekering van mn remlicht blijft kapotgaan, kan niet echt achterkomen waarom dat die dat nou steeds weer doet. Ik heb een 3e remlicht gemonteerd dus wellicht trekt die wat meer stroom. Rare is dat hij het eerste halfjaar na dat dat remlicht mij van extra veligheid ging voorzien wel gewoon heel bleef, nu is het al de 4e keer in 2 maanden tijd dat die kapot brand. Wie o wie weet waar ik als eerst kan gaan zoeken ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2006 20:23 #79678
door
Beantwoord door in topic remlicht zekering blijft klappen
Sluit eens ipv een zekering een koplamplampje aan en ga dan rommelen aan de draden bij je achterlichtunits, gaat de lamp feller branden dan heb je de boosdoener te pakken. Ik denk dat er ergens massasluiting is. Kan ook bij de dashboardverlichting of stadslichten vandaan komen zit nl op dezelfde zekering.succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2006 21:52 #79677
door
Als je een derde remlicht heb gemonteerd, moet je jezelf afvragen of de zekering nog zwaar genoeg is. Het kan ook zijn dat de zekering klapt bij een te hoog vochtgehalte. Als laaste zou het ook nog kunnen dat een remlicht relais niet goed funtioneert (contacten zijn ingebrand). Groetjes Jan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2006 11:41 #79676
door
Zou het een idee zijn het remlichtgebeuren apart gezekerd aan te sluiten. Wat voor soort 3e remlicht is het. Met led of 1x 21W lampje ofzo. De tip met het lampje werkt ook goed, een gewoon proeflampje werkt ook. succes marcel.
Jan, bedoel je een remlichtrelais of de remschakelaar? een relais zit er toch niet in toch?
Jan, bedoel je een remlichtrelais of de remschakelaar? een relais zit er toch niet in toch?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2006 14:14 #79675
door
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Steeds klapten mijn remlichten eruit. Bleek dat wanneer ik een achterijlicht niet aansloot (het linker) het probleem verholpen te zijn! Weet nog steedds wat het is, maar het helpt wel!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2006 21:42 #79674
door
als het een amazon is,kanhet ook aan de claxon liggen die zit op dezelfde zekering.op deze zekering zit ook het relais voor de achteruitrijlichten,dus ook deze kunnen de oorzaak zijn. Een voor een de stekkertjes losmaken bij de zekeringkast en je weet waar je het moet zoeken