remolie verversen, waar komen dei luchtbellen vand

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2006 20:03 #52166 door
Beste Volvo vrienden, Ik stuit op een raadsel bij het vervangen van remolie in mijn Amazon combi 1966. Nadat ik de Eaysybleed aangesloten heb,( de eerlijk heid gebiedt mij te vertellen dat de Easybleed bij de eerste poging volop lekte) met een tankje nieuwe remolie eraan, draaide ik de ontluchtingsnippel r.a open. Tot mijn stomme verbazing komt daar volop lucht mee. Mijn vraag: Waar komt die lucht vandaan. De auto ging met een perfect mremsysteem de garage in.
Een bijkomende vraag: Wat is de inhoud van het remsysteem ( enkele leiding, bekrachtiging, schijven voor)
Er is nu 700 ml remolie doorgespoeld en nog steeds luchtbellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2006 20:35 #80964 door
Is het zo''n systeem dat aan de ontluchtingsnippel zuigt? die trekken altijd wel lucht mee langs de nippel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2006 20:41 #80963 door
Nee, Een Easybleed zet op het remsysteem een overdruk m.b.v. de luchtdruk uit b.v. het reservewiel. Het systeem zuigt dus niet, maar perst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2006 21:05 #80962 door
misschien toch even met z'n tweeen ontluchten. Rem goed hard oppompen en dan de laatste beetjes lucht eruit laten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2006 08:18 #80961 door
Hetzelfde ook gehad. Ik heb er geen verklaring voor. Even ontluchten door te pompen met hulp van een assistent en alles was opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2006 19:39 #80960 door
Hallo Johan,
Ik gebruik ook zo'n variant. Waar je op moet letten is dat je het slangetje wat je van je ontluchtingsnippel afkomt, omhoog laat lopen zodat er altijd sprake is van een gesloten systeem. Laat je de slang naar beneden hangen, dan loopt de remolie gelijk weg en heb je aan een emmer nog niet genoeg.
Ik moet hierbij wel opmerken dat de easybleed overdruk opbouwd in het remreservoir en het apparaat wat ik heb een vacuum trekt aan de ontluchtingsnippel dmv een aansluiting op de compressor.
Succes, Gerrit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.