lek bij de rem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2006 15:45 #52088 door
lek bij de rem is gemaakt door
hallo,

een probleempje: er zit ergens een lek bij de remleiding van mijn volvo 144 uit '68. Het kan echter ook de rembekrachtiger zijn.

Dit zijn de symptonen:

hij maakt een sissend geluid bij de leiding / bekrachtiger. Erger is dat de auto na enkele kilometers behoorlijk wat vermogen inlevert. Verder neemt de remdruk dusdanig af, waardoor hij pas bij de tweede keer 'pompen' goed remt. Ook trekt de auto flink naar links na enkele kilometers.

Hoe kan ik nagaan of het de leiding betreft of de bekrachtiger. En mocht het onverhoopt de bekrachtiger zijn, kan ik deze reviseren of zal er een nieuwe in moeten?

Alvast bedankt voor de reacties!

groeten van paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2006 23:27 #81385 door
Beantwoord door in topic lek bij de rem
Lijkt een lek membraam in de rembekrachtiger.
Als je heel hard op de rem trapt, gaat de motor dan slecht lopen en misschien roken?
Dan verdwijnt remolie in de inlaat en betekend einde oefening van de bekrachtiger.
Niet reviseren, maar nieuw kopen, want revisies werken meestal niet.
Scheef trekken kan ik even niet hiermee rijmen, maar dat is misschien een vastzittende remklauw, of een lekkende remklauw. Is er geen vettigheid te zien aan de binnenkant van de wielen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2006 23:40 #81384 door
Beantwoord door in topic lek bij de rem
Dat klinkt inderdaad helemaal als een rembekrachtiger die naar de eeuwige jachtvelden is. Je zou tijdelijk even de vacuumslang eraf kunnen pakken, en dichtmaken met een 8mm bout erin, dan loopt de motor weer goed. <br>Let wel op, je blijft altijd remmen, maar wel veel zwaarder!! <br>
Zoals Huib ook al zegt, niet reviseren, nieuw kopen. Duur, maar waar ben je met slechte remmen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2006 07:50 #81383 door
Beantwoord door in topic lek bij de rem
Probleem lijkt mij vooral een vastlopende remklauw. Je schrijft dat de auto pas naar enkele km's naar links trekt, gebeurt dit dan nadat je geremd hebt?<br/>Misschien wordt door het vastzitten van de remklauw alles dusdanig heet dat de remolie gaat koken met gevolg dat je eerst de luchtbellen weg moet pompen voordat je echt remt. (verklaard tweede keer pompen). <br/>Controleer eens of je schijf linksvoor erg warm wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2006 10:18 #81382 door
Beantwoord door in topic lek bij de rem
wat betreft de rem bekrachtiger ga ik met de eerdere reacties mee, als het om het scheef trekken gaat zeker als dit pas na enige kilometers gebeurs denk ik dat je flexibele remleidingen naar je remklauwen de boos doener zijn.
Rubberen remleidingen worden na verloop van jaren aangetast door de remolie en zetten dan binnenin uit hierdoor kan je wel remmen maar de olie wil niet meer terug gevolg na enkele kilometers wil je rem niet meer los en gaat de auto scheef trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2006 11:12 #81381 door
Beantwoord door in topic lek bij de rem
Is het niet het meest wijze om maar eens meteen een garage in te schakelen die de levensreddende reminstallatie gaat herstellen?
Laten we op dit punt niet gaan hobbyen maar professioneel optreden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2006 11:43 #81380 door
Beantwoord door in topic lek bij de rem
Hobby-en is niet per definitie slechter dan de garage ( je kan er juist ook veel meer tijd voor nemen ). <br>

Wat betreft, als je het zelf wil doen: de flexibele remslangen vervangen aan de voorkant (gelijk beide even doen). Dan testen. Blijft het sissen en vermogenafname van de auto (waarschijnlijk wel) dan de rembekrachtiger vervangen. <br> Kijk, een volvo is geen citroën. De volvo remt altijd, hetzij met hetzij zonder bekrachtiging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2006 13:11 #81379 door
Beantwoord door in topic lek bij de rem
het lijkt me inderdaad slim om even te kijken wat het resultaat is met vervangen remslangen. Maar het zal waarschijnlijk wel uitkomen op de aanschaf van een nieuwe bekrachtiger voor me. zekerheid lijkt me namelijk wel zo prettig, gezien de wagen een flinke tocht door de schotse hooglanden voor de boeg heeft over een aantal weken.

bedankt voor reacties tot dusver!!

groeten van paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-07-2006 22:14 #81378 door
Beantwoord door in topic lek bij de rem
Hier spelen vermoedelijk 2 problemen. De rembekrachtiger of de vacuumslang is defect en bovendfien blijft er een remklauw hangen.Dit laatste komt of door een vastzittende zuiger of door een diochtzittende remslang.Testen door een ontluchtingsnippel los te draaien.Er lijkt me hier heel wat mis.goed en afdoende repareren door iemand die er verstand van heeft anders denk ik (weet ik zeker) dat er in de vakantie grote problemen komen.Niet aan prutsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gemma en Tinus Kessels (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2006 17:28 #81377 door Gemma en Tinus Kessels (GAST)
Beantwoord door Gemma en Tinus Kessels (GAST) in topic lek bij de rem
Ik heb hetzelfd probleem gehad bij onze Amazone, sissen nadat je hem had afgezet. Rembekrachtiger vernieuwd, probleem verholpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.