- Berichten: 14
lek bij de rem
- Bezoeker
een probleempje: er zit ergens een lek bij de remleiding van mijn volvo 144 uit '68. Het kan echter ook de rembekrachtiger zijn.
Dit zijn de symptonen:
hij maakt een sissend geluid bij de leiding / bekrachtiger. Erger is dat de auto na enkele kilometers behoorlijk wat vermogen inlevert. Verder neemt de remdruk dusdanig af, waardoor hij pas bij de tweede keer 'pompen' goed remt. Ook trekt de auto flink naar links na enkele kilometers.
Hoe kan ik nagaan of het de leiding betreft of de bekrachtiger. En mocht het onverhoopt de bekrachtiger zijn, kan ik deze reviseren of zal er een nieuwe in moeten?
Alvast bedankt voor de reacties!
groeten van paul
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Als je heel hard op de rem trapt, gaat de motor dan slecht lopen en misschien roken?
Dan verdwijnt remolie in de inlaat en betekend einde oefening van de bekrachtiger.
Niet reviseren, maar nieuw kopen, want revisies werken meestal niet.
Scheef trekken kan ik even niet hiermee rijmen, maar dat is misschien een vastzittende remklauw, of een lekkende remklauw. Is er geen vettigheid te zien aan de binnenkant van de wielen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Zoals Huib ook al zegt, niet reviseren, nieuw kopen. Duur, maar waar ben je met slechte remmen.....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Rubberen remleidingen worden na verloop van jaren aangetast door de remolie en zetten dan binnenin uit hierdoor kan je wel remmen maar de olie wil niet meer terug gevolg na enkele kilometers wil je rem niet meer los en gaat de auto scheef trekken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Laten we op dit punt niet gaan hobbyen maar professioneel optreden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Wat betreft, als je het zelf wil doen: de flexibele remslangen vervangen aan de voorkant (gelijk beide even doen). Dan testen. Blijft het sissen en vermogenafname van de auto (waarschijnlijk wel) dan de rembekrachtiger vervangen. <br> Kijk, een volvo is geen citroën. De volvo remt altijd, hetzij met hetzij zonder bekrachtiging.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
bedankt voor reacties tot dusver!!
groeten van paul
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gemma en Tinus Kessels (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.