remtrommeltrekker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2006 22:08 #51957
door
remtrommeltrekker is gemaakt door
Wie weet waar ik een volvo remtrommeltrekker kan kopen?
Zijn er nog verschillende modellen en zo ja zijn deze allemaal even goed?
wat voor prijs moet ik ongeveer op rekenen?
alvast bedankt!
Zijn er nog verschillende modellen en zo ja zijn deze allemaal even goed?
wat voor prijs moet ik ongeveer op rekenen?
alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2006 22:37 #82022
door
Beantwoord door in topic remtrommeltrekker
De officiële Volvo-trommeltrekker is o.a. te koop bij het V.O.D. Maar dan zit je toch wel zo rond de 80 euro dacht ik. Ik zag laatst dat ze er ook een goedkopere uitvoering hadden.
<p>
Als de trommels niet echt muurvast zitten, dan denk ik dat een goedkopere variant prima voldoet. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat de punt van de steekas a.h.w. door de trommeltrekker ingedeukt werd waardoor de zijkanten begonnen op te bollen. Er werd gebruik gemaakt van een vervangend type trekker. Net als bij een poelietrekker had die een spitse punt ter centrering. Bij de officiële trekker zit daar een draaibare platte schijf, zo wordt de kracht over de gehele platte kopse zijde van de steekas verdeeld, en niet op één punt. Centrering vindt plaats voor de vijf tapeinden waar het wiel op geschroefd wordt. De Volvo-trekker is dus niet universeel (alleen Amazon), maar in moeilijke gevallen wel een must.
<p>
Als de trommels niet echt muurvast zitten, dan denk ik dat een goedkopere variant prima voldoet. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat de punt van de steekas a.h.w. door de trommeltrekker ingedeukt werd waardoor de zijkanten begonnen op te bollen. Er werd gebruik gemaakt van een vervangend type trekker. Net als bij een poelietrekker had die een spitse punt ter centrering. Bij de officiële trekker zit daar een draaibare platte schijf, zo wordt de kracht over de gehele platte kopse zijde van de steekas verdeeld, en niet op één punt. Centrering vindt plaats voor de vijf tapeinden waar het wiel op geschroefd wordt. De Volvo-trekker is dus niet universeel (alleen Amazon), maar in moeilijke gevallen wel een must.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2006 01:22 #82021
door
Voor als het echt vast zit, kun(kon) je bij bijv. ScandCar een hele zware trekker kopen die je indien gewenst met een zware moker kan "bedienen". Die heb ik een keer ergens kunnen lenen. Tegenwoordig heb ik de alternatieve trekker van het VOD. Deze heeft een platte voorkant en lijkt netjes op de steekas te drukken. Werkt prima en heeft tot nu toe alles losgetrokken. Een tip voor alle modellen trekkers: zorg dat de schroefspindel voor gebruik altijd goed voorzien is van vet. Werkt wel zo lekker en de enorme krachten zullen hem anders op den duur slopen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2006 12:12 #82020
door
Er zijn clubleden die deze uitlenen! Vaak met borg uiteraard. Zo vaak heb je hem tenslotte niet nodig. zo ook trekkers voor distributie/sturen/fuseekogels etc. Neem contact op in je regio.
Tip: Als je de trekker gebruikt: Geduld, tik rustig op de trommel en de spindel en laat de moer op de steekas, wel los natuurlijk.
Daarmee voorkom je het opstuiken van het uiteinde en mocht de draad iets beschadigen kan je met het afdraaien van de moer de draad iets herstellen. Desnoods de moer vervangen, de asdraad is sterker dan de moer.
Vlgns mij zag ik er een gebruikt op markplaats E50 euro geloof ik.
Tip: Als je de trekker gebruikt: Geduld, tik rustig op de trommel en de spindel en laat de moer op de steekas, wel los natuurlijk.
Daarmee voorkom je het opstuiken van het uiteinde en mocht de draad iets beschadigen kan je met het afdraaien van de moer de draad iets herstellen. Desnoods de moer vervangen, de asdraad is sterker dan de moer.
Vlgns mij zag ik er een gebruikt op markplaats E50 euro geloof ik.
- Gerrit Marcus (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2006 08:14 #82019
door Gerrit Marcus (GAST)
Beantwoord door Gerrit Marcus (GAST) in topic remtrommeltrekker
tip. als je een trommeltrekker gebruikt haal dan de moer van de as en plaats hem terug achterstevoren, draai hem er zo ver terug op tot de achterkant van de moer gelijk ligt met het uiteide van de as, er is dan genoeg ruimte over om de trommel los te maken zonder de draad te vernaggelen, hiermee voorkom je tevens voor een groot deel dat je as opstuikt, zit het erg vast ? zet dan de trekker op spanning en ga koffie drinken , vaak komt de trommel met een knal los ,neem de tijd.