Remmen slepen soms aan
- Han Beker (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2006 11:54 #51839
door Han Beker (GAST)
Remmen slepen soms aan is gemaakt door Han Beker (GAST)
Ik heb vrijwel het hele remsysteem van mijn p1800s vernieuwd. Nieuwe koperen remleidingen, rubberen slangen, nieuwe remcilinders achter, nieuwe remvoeringen achter, nieuwe schijven voor en ook daar nieuwe remcilinders plus remblokken en slangen. De hoofdremcilinder heb ik gereviseerd (nieuwe rubbertjes). Waar ik niets aan gedaan heb is de rembekrachtiger. Verder is het hele systeem gevuld met sileconen remvloeistof.
Wat is nu het probleem? De auto remt goed maar soms blijven de remmen aanslepen alsof er nog zachtjes geremd wordt. Een paar keer remmen en wat rommelen met het pedaal "lost" de boel weer. Verder vind ik in vergelijk met mijn amazone dat de auto niet strak remt. het lijkt alsof de druk tijdens het remmen wat fluctueert. Waar moet ik het zoeken? Ligt het aan de siliconen remvloeistof? Mankeert er wat aan de rembekrachtiger? Kan het zijn dat de zuiger in hoofdremcilinder blijft hangen? Wie herkent deze symptomen?
Wat is nu het probleem? De auto remt goed maar soms blijven de remmen aanslepen alsof er nog zachtjes geremd wordt. Een paar keer remmen en wat rommelen met het pedaal "lost" de boel weer. Verder vind ik in vergelijk met mijn amazone dat de auto niet strak remt. het lijkt alsof de druk tijdens het remmen wat fluctueert. Waar moet ik het zoeken? Ligt het aan de siliconen remvloeistof? Mankeert er wat aan de rembekrachtiger? Kan het zijn dat de zuiger in hoofdremcilinder blijft hangen? Wie herkent deze symptomen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan de Jong
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-09-2006 12:24 #82508
door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic Remmen slepen soms aan
<p>Aan je verhaal te lezen zou ik denken aan je hoofdrem cilinder die niet lekker terugkomt na het intrappen van het rempedaal.Misschien loopt de zuiger te strak of is de retour veer gebroken.Nog een revisiesetje tegen aan gooien en alles lekker schoon maken met spiritus.De cilinder controleren op slijtage plekken. Als het je rembekrachter zou zijn zou hij helemaal niet bekrachtigen of hij zou de remmen helemaal niet meer los laten. . Je schrijft dat na het rommelen aan je rempedaal de boel weer loskomt verdenk ik je hoofdremcilinder van je troubels.</p><p>succes,</p><p> Daan</p><p> </p>
- 09664-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-09-2006 12:30 #82507
door 09664-dummy
Beantwoord door 09664-dummy in topic Remmen slepen soms aan
Wanneer de wagen lang niet gebruikt is, kan het toch aan de bekrachtiger liggen. Ik ga er van uit dat er nog het oude type rembekrachtiger op zit met het enkele systeem. Zelf heb ik dat ook bij de hand gehad. De vacuumzuiger van de bekrachtiger blijft dan net iets hangen, door vuil of roest vorming in de vacuum cylinder, waardoor de vloeistof net niet volledig terugstroomt naar het reservoir en er dus een kleine restdruk achterblijft. ik heb de deksel van de bekrachtiger gedemonteerd, en de vacuum cylinder goed schoongemaakt en glad geschuurd, de zuiger goed schoongemaakt en met Ate remmenvet ingesmeerd en weer gemonteerd, waarna de klacht weg was.
- Han Beker (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2006 10:29 #82506
door Han Beker (GAST)
Beantwoord door Han Beker (GAST) in topic Remmen slepen soms aan
Dit ga ik zeker uitproberen! Zou me niets verbazen als het daar aan ligt. De hoofdremcilinder verdenk ik veel minder omdat ik deze goed heb kunnen controleren op gangbaarheid. Er is ook nog een klein kansje dat het iets te maken heeft met mijn gebruik van sileconeremvloeistof. Er zijn mensen die beweren dat tengevolge van de sileconenremvloeistof rubbers kunnen uitzetten waardoor de verschillende zuigertjes blijven hangen.