- Berichten: 25
Rembekrachtiger
- Han Beker (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2006 09:17 #51830
door Han Beker (GAST)
Rembekrachtiger is gemaakt door Han Beker (GAST)
Omdat mijn remsysteem onstabiel remt en zo nu en dan blijft hangen, en ik echt alles vernieuwd heb behalve de Girling rembekrachtiger heb ik die laatste nu gedemonteerd en helemaal uit elkaar gehaald.
Toen ik het grote deksel losschroefde liep er olie uit. Toen ik de grote zuiger indrukte, spoot uit de leiding die naar het deksel loopt, ook olie. Achter de zuiger bevond zich ook een hoop olie.
Het membraan was niet kapot (wel erg onder de olie), verder nergens roest.
Ik heb de tekeningen en schema's bestudeerd die her en der te vinden zijn en ben tot de conclusie gekomen dat in de grote trommel geen olie hoort . Alleen lucht (vacuum). Klopt dit?
Verder lijkt het me totaal niet moeilijk om alle rubbertjes en pakkingen te vernieuwen. Desondanks wordt het sterk ontraden aan alle kanten. Mijn vraag is nu wat gaat er dan steeds mis? Ik vermoed dat het te maken heeft met de verschillende cilinderwanden. Om de boel perfect te reviseren zouden die wanden (ook van de grote trommel) gehoond moeten worden.
Verder zie ik bij de revisiesets alle te reviseren onderdelen vertegenwoordigd maar niet de lederen schaper om de grote zuiger in de trommel.
Dus reviseren op de manier zoals de meeste doehetzelvers het zullen doen is waarschijnlijk niet aan te raden omdat niemand compleet reviseert. Komt nog bij dat een revisieset onwaarschijnlijk duur is is in vergelijk met wat een nieuwe vervangend alternatief van Lockheet moet kosten. Ongeveer 1/3 van de prijs van een nieuwe. Het algemene advies om een nieuwe rembekrachtiger aan te schaffen bij problemen blijft dus gelden.
Maar ik vind het wel erg zonde van die oude bekrachtiger. Je ziet gewoon dat het reviseren van zo'n ding niets voorstelt. Als die paar rubbertjes en pakkingen niet zo idioot duur waren zou ik zeker een poging wagen. Maar nu wordt het denk ik toch een bestelling bij het VOD.
Toen ik het grote deksel losschroefde liep er olie uit. Toen ik de grote zuiger indrukte, spoot uit de leiding die naar het deksel loopt, ook olie. Achter de zuiger bevond zich ook een hoop olie.
Het membraan was niet kapot (wel erg onder de olie), verder nergens roest.
Ik heb de tekeningen en schema's bestudeerd die her en der te vinden zijn en ben tot de conclusie gekomen dat in de grote trommel geen olie hoort . Alleen lucht (vacuum). Klopt dit?
Verder lijkt het me totaal niet moeilijk om alle rubbertjes en pakkingen te vernieuwen. Desondanks wordt het sterk ontraden aan alle kanten. Mijn vraag is nu wat gaat er dan steeds mis? Ik vermoed dat het te maken heeft met de verschillende cilinderwanden. Om de boel perfect te reviseren zouden die wanden (ook van de grote trommel) gehoond moeten worden.
Verder zie ik bij de revisiesets alle te reviseren onderdelen vertegenwoordigd maar niet de lederen schaper om de grote zuiger in de trommel.
Dus reviseren op de manier zoals de meeste doehetzelvers het zullen doen is waarschijnlijk niet aan te raden omdat niemand compleet reviseert. Komt nog bij dat een revisieset onwaarschijnlijk duur is is in vergelijk met wat een nieuwe vervangend alternatief van Lockheet moet kosten. Ongeveer 1/3 van de prijs van een nieuwe. Het algemene advies om een nieuwe rembekrachtiger aan te schaffen bij problemen blijft dus gelden.
Maar ik vind het wel erg zonde van die oude bekrachtiger. Je ziet gewoon dat het reviseren van zo'n ding niets voorstelt. Als die paar rubbertjes en pakkingen niet zo idioot duur waren zou ik zeker een poging wagen. Maar nu wordt het denk ik toch een bestelling bij het VOD.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Andre Westerveld (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
01-10-2006 20:40 #82539
door Andre Westerveld (GAST)
Beantwoord door Andre Westerveld (GAST) in topic Rembekrachtiger
<p>Han,</p><p>onlangs heb ik mijn rembekrachtiger gereviseerd. ik heb alleen de rev set gekocht bij SCANDCAR. prijs viel mij wel mee. wel kritisch bekijken ven de verschillende artikelen. Ook de handleiding goed volgen, en de leren manchet zit er daadwerkelijk niet bij. Wel nieuw vet en een rubberen vul ring. Bij mij werkt het echt goed, vond het ook een leuke klus om te doen. Gaat mij makkelijker af dan elektro werk.</p><p>Ik heb art nr 276556 besteld</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.