gescheiden rem sijsteem pv544
- Piet Huijerjans (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-12-2006 12:23 #51664
door Piet Huijerjans (GAST)
gescheiden rem sijsteem pv544 is gemaakt door Piet Huijerjans (GAST)
wie heeft ervaring met het aan brengen van een gescheiden remsijsteem op een 544 met schijfremmen voor,en welke onderdelen hiervoor nodig zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-12-2006 15:28 #83273
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic gescheiden rem sijsteem pv544
<p>Ik heb geen ervaring, maar weet dat het mogelijk is om op de voortrein 544/210 het remsysteem (enkel) van de Amazon te zetten, dus waarom niet het dubbele systeem?</p><p>Ah, ik herinner me nu dat de rally PV444 van Guy Vermant rondrijdt met het systeem van een 164E inclusief achteras, dus het moet mogelijk zijn.</p><p>Hou er wel rekening mee dat deze modificatie ten koste gaat van de draaicirkel: die wordt ineens bijna 12 meter.</p>
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-12-2006 17:16 #83272
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic gescheiden rem sijsteem pv544
<p>Hallo Huijerjans,</p><p>Het aanbrengen van remschijven op een 544 is mogelijk, maar is makelijker gezegt dan gedaan. Ik heb het zelf een keer gedaan zowel het werk als het resultaat is mij tegengevallen, bovendien raad ik het iemand met weinig of geen sleutel ervaring af deze operatie uit te voeren.</p><p>Ga maar eens zoeken, want er is over dit onderwerp al door verschillende mensen geschreven.</p><p>Maar wat is er mis met de remmen van een 544, als je deze in goede konditie houdt functioneren ze toch goed .</p><p>Vr groeten Kees Vos Bennekom.</p>
- T.A. Sperling
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2006 12:00 #83271
door T.A. Sperling
Beantwoord door T.A. Sperling in topic gescheiden rem sijsteem pv544
<p>Hallo,</p><p>Wij hebben (mijn vader en ik) zijn bezig met het restaureren van een PV 445 duett. Wij hebben zelf de vooras voorzien van schijfremmen van een amazon. Tevens wordt er een andere achteras gemonteerd namelijk van een amazon sedan. Er wordt gebruikt gemaakt van een hoofdremcilinder van een golf 2. Dit alles is misschien erg omslachtig maar wel heel erg veilig. Vr groet Alex Sperling</p>