ervaringen met EBC remblokken?

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-01-2007 16:46 #51556 door Pieter Singelenberg (GAST)
ervaringen met EBC remblokken? is gemaakt door Pieter Singelenberg (GAST)
heeft iemand ervaring met EBC remblokken (green stuff/redstuff) op de Amazon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-01-2007 17:20 #83781 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic ervaringen met EBC remblokken?
Hoi Pieter;
zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een tijd geleden heb ik wel een paar positieve reactie's over green stuff blokken gelezen op het P1800 forum van Yahoo. Volgens hen was het een enorme verbetering wat remvermogen betreft ten op zichte van de originele blokken. Ik ben ook van plan om mijn remblokken (ES), als ze weer aan vervanging toe zijn, te vervangen door green stuff exemplaren.In NL zijn ze oa hier verkrijgbaar:
www.es-international.nl/index.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2007 22:51 #83780 door Ton van Spanje
Beantwoord door Ton van Spanje in topic ervaringen met EBC remblokken?
<p>Pieter</p><p> </p><p>Ik ben een van de bevolkers van Gummen.org (zitten ook nog een stel hist. rallyrijders) en daar staat in het garage forum dit artikel www.gummen.org/newforum/forum_message.asp?mes_id=01017001 </p><p>Volgens de kenners is er beter spul dan EBC.</p><p>groeten</p><p>Ton</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kees van der Heiden (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2007 09:11 #83779 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic ervaringen met EBC remblokken?
<p>Zijn er voor de Amazone (enkel remsysteem) ook Ferodo remblokken en remschoenen te koop? En waar dan? </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2007 17:31 #83778 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic ervaringen met EBC remblokken?
<p>misschien moet ik mijn vraag beter toelichten: ik rij met mijn Amazon regelmatig rally's voor klassieke auto's, en dan schieten de standaard remblokken tekort als je bijvoorbeeld bij 30 graden de Alpe d'Huez af komt maar ook als op de snelweg een bumperklever v&ograve;&ograve;r je remt....</p><p>ik gebruik nu een paar jaar speciale Ferodo Endurance blokken; remmen als vergif, heo warmer hoe beter, maar maken veel lawaai, produceren veel stof/slijpsel, zijn fors aan de prijs en bestaan niet in de Amazon maatvoering dus dienen aangepast te worden in formaat en plaats van de gaten, een lastig karwei, en vreten remschijven! ; kortom: ik wil iets dat beter is dan standaard, maar met minder nadelen. EBC is mij bekend en ik wil ze best eens proberen, weet dat er zeer uiteenlopende meningen over zijn, maar vroeg me af of er mensen met een Amazon of vergelijkbaar zijn die hier ervaring mee hebben, vooral de keus greenstuff/redstuff moet ik nog maken.</p><p>@ van Heiden: er zijn standaard blokken van Ferodo voor de Amazon , ik heb nog een nieuw setje liggen, kan je overnemen</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kees van der Heiden (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2007 19:20 #83777 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic ervaringen met EBC remblokken?
<p>Hallo Pieter, kan je me een mailtje sturen over de ferodo blokken?</p><p>bmwkees (apestaartje) yahoo.com</p><p>Kees.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-03-2007 10:46 #83776 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic ervaringen met EBC remblokken?
<p>Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat alleen andere remvoering cq remblokken een remsysteem sterk kan verbeteren. Tuurlijk het zal iets beter worden maar als je je hele remsysteem op een hoger plan wil brengen zal je toch veel m&eacute;&eacute;r moeten doen. Zoals gekoelde schijven v&oacute;&oacute;r en schijven achter. Vooral trommels (achter)geven snel fading en een snel dieper rempedaal. Op het circuit probeerde ik dat steeds te 'compenseren' door mijn handrem steeds iets op te trekken vroeger bij de clubraces met mijn Renault 5. Zorg voor goede koellucht geleiding. Rem fors en kort, niet slepend. remmen koelen af als ze niet belast worden.</p><p>Race blokken moeten zelfs eerst op temperatuur komen voordat je er fatsoenlijk mee kan remmen. Op een gewone openbare snelweg kan dit zelfs zeer nadelig uitpakken.....</p><p>Imitatie remblokken zijn altijd van mindere kwaliteit, maar ja ik rij geen rally's.</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.