Ratelend geluid rembekrachtiger

  • Frank Spanjers (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-02-2007 21:58 #51482 door Frank Spanjers (GAST)
Ratelend geluid rembekrachtiger is gemaakt door Frank Spanjers (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Sinds een paar maanden heb ik mijn 2e Amazon, een 1969-er B20A met LPG. Sinds het begin heeft de auto het volgende verschijnsel: als de motor stationair loopt (hij loopt trouwens stationair relatief hoog toerental), dan hoor je in het interieur een ratelend geluid. Onder de motorkap is het ook te horen en het komt uit de rembekrachtiger (originele rembekrachtiger, gescheiden remsysteem). Licht gas geven, dan houdt het op. Remmen indrukken heft het niet op. De auto remt verder prima.</p><p>Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe het is op te lossen?</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2007 22:36 #84170 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Ratelend geluid rembekrachtiger
<p>Beste Frank,</p><p>Ik heb dit ook gehad en is een bekend euvel. In het plastic mondje dat in de rembekrachtiger zit, zit een balletje dat voorkomt dat er lucht terugvloeit naar het spruitstuk. Dit maakt dat ratelende geluid. Je kan dit vervangen, maar beter is er een te nemen die je halverwege de slang monteert uit de 140 serie. Dan is het probleem definitief opgelost. </p><p>groet, Ronald</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2007 22:37 #84169 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Ratelend geluid rembekrachtiger
dit wordt veroorzaakt door het terugslagklepje.Je kunt dit witte doosje openen en het klepje enz er uit halen.Je moet dan een terugslagklepje in de slang monteren.Deze zijn universeel.Wel in de goede richting monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Niels Rijper (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2007 12:39 #84168 door Niels Rijper (GAST)
Beantwoord door Niels Rijper (GAST) in topic Ratelend geluid rembekrachtiger
<p>hey frank,</p><p>ik had hetzelfde probleem, met een nieuw teurgslagklep in de slang is het echt weg, heb het zelf ook gedaan en t werkt perfect.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2007 23:48 #84167 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ratelend geluid rembekrachtiger
Leuk allemaal dezelfde oplossing, doe ik daarbij ook nog even 1tje, kijk gelijk even je slang na, of deze niet verdroogd is, en als dit zo is neem dan gewapende slang, blijft door vaccuum altijd rond is goed voor de remdruk nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank Spanjers (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2007 22:28 #84166 door Frank Spanjers (GAST)
Beantwoord door Frank Spanjers (GAST) in topic Ratelend geluid rembekrachtiger
<p>Hallo,</p><p>Allemaal bedankt voor de duidelijke reacties. Dat terugslagklepje in de slang, is dat een nog nieuw te verkrijgen onderdeel? En als ik dat klepje ertussen zet, moet ik dan in ieder geval ook het balletje uit de huidige klep halen of kan ik dat laten zitten?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2007 11:06 #84165 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Ratelend geluid rembekrachtiger
Gewoon even bij VOD onderdelen terugslagklep intikken. Oude klep en slang verwijderen bij montage van een nieuwe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank Spanjers (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2007 19:59 #84164 door Frank Spanjers (GAST)
Beantwoord door Frank Spanjers (GAST) in topic Ratelend geluid rembekrachtiger
<p>Hallo Peter,</p><p>Je geeft aan: oude klep en slang verwijderen bij montage nieuwe. Ik heb eens even onder de motorkap gekeken:</p><p>- de 140 terugslagklep is er een die in de slang moet worden gemonteerd toch? Daar kan ik de oude slang, mits goed, gewoon voor gebruiken neem ik aan?</p><p>- De terugslagklep zit in dat witte plastic mondje dat op de rembekrachtiger zit. Hoe kan ik dat mondje demonteren (wil ik graag weten voordat ik het verkeerd doe en het afbreekt) en hoe krijg ik de klepje eruit? Dat mondje heb ik natuurlijk weer nodig om de slang te monteren of niet?</p><p>Nogmaals bedankt voor de reactie.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-03-2007 17:23 #84163 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Ratelend geluid rembekrachtiger
De terugslagklep zit in je rembekrachtiger geklemd met een rubber pakking. Moet je er zo uit kunnen trekken met wat beleid. Kogeltje eruit halen zoals Niek eerder beschreef, leeg huisje weer terug plaatsen. Als je slang nog goed is (geen scheurtjes of andere beschadigingen) deze doorsnijden en de nieuwe klep tussen de 2 slang uiteinden plaatsen, let op de juiste richting, er staat een pijltje op de terugslagklep en dat moet naar het spruitstuk wijzen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank Spanjers (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-05-2007 22:22 #84162 door Frank Spanjers (GAST)
Beantwoord door Frank Spanjers (GAST) in topic Ratelend geluid rembekrachtiger
<p>Hallo allemaal,</p><p>Gisteren de klep van de 140 serie geplaatst in de leiding. Fluitje van een cent. De originele klep inderdaad door kwart slag te draaien uit de rembekrachtiger gehaald, topje eraf gezaagd, ratelend klepje eruit gehaald, en weer teruggezet.</p><p>Weg ratelend geluid. Een hele verbetering!</p><p>Bedankt voor de tips!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.