remtrommels zitten VAST!

  • Bert Bomer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-03-2007 21:37 #51416 door Bert Bomer (GAST)
remtrommels zitten VAST! is gemaakt door Bert Bomer (GAST)
<p>De 1e APK voor mijn Amazon zag er bemoedigend uit. 2 van de 4 punten zijn al opgelost. Voor de andere 2 dingen(Handrem RA werkt niet goed, rem LA blijft hangen) wilde ik even de remtrommels eraf halen. Nou dat viel tegen. Met mijn trekker krijg ik ze niet los en ook een halve dag door de polder scheuren en bochtjes maken met de kroonmoer iets gelost wil ze niet op andere gedachten brengen. </p><p>Bij wie kan ik eventueel een trommeltrekker lenen in de omgeving van Utrecht, of wie heeft er nog tips(heb de historie al uitgeplozen op het forum en daar werd ik niet vrolijk van :-) )</p><p>O ja, als het wat uitmaakt. Lidmaatschaps formulier is al ingevuld, dus binnenkort geen GAST meer.</p><p>Bert Bomer</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2007 22:33 #84532 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic remtrommels zitten VAST!
Ja, een bekend probleem; met een speciale trommeltrekker is de trommel wel los te krijgen zonder de boel te beschadigen, te leen bij de regio coordinator ( regio Midden-Nederland) te vinden op de site, is ook te koop bij het VOD. Handig om zelf te hebben als je dit onderhoud regelmatig zelf gaat ondernemen.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2007 04:24 #84531 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic remtrommels zitten VAST!
Reken ook al maar een beetje op het vervangen van remcylindertjes en aanverwanten. Als de boel vastzit zijn die meestal wel aan revisie toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2007 07:25 #84530 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic remtrommels zitten VAST!
<p>van losmaken van vast zittende remtrommel wordt je inderdaad niet vrolijk.
Om nog minder vrolijke dingen te vermijden, let aub op volgende punten die
meestal vergeten worden (staan uiteraard reeds allemaal bij herhaling op
forum):</p><p> </p><p>1) zet kroonmoer gelijk met uiteinde vd as (en liefst omgekeerd, dus
inkepingen naar binnen toe gekeerd), dit om draad op uiteinde as niet te
beschadigen. Indien trommel los, vergeet de moer niet te verwijderen;</p><p> </p><p>2) gebruik originele Volvo trekker, of iets van minstens gelijke
kwaliteit/mogelijkheden - namaaksels leiden meestal tot ramptoestanden;</p><p> </p><p>3) smeer de draad vd trekker in met wat vet, om ook deze draad niet te
beschadigen, want heel grote kracht kan/zal nodig zijn;</p><p> </p><p>4) draai kroonmoer bij terugplaatsen vd trommel matig aan, dan wordt het
later wel vrolijk om aan trommels te werken.</p><p> </p><p>Overweeg tenslotte om hulp van iemand met ervaring in te roepen, desnoods
Volvo garage klus laten uitvoeren en dan letten op punt 4) </p><p>(want aanspannen met luchtsleutel kan later tot zelfde probleem leiden).
</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2007 14:23 #84529 door Henry van Leusden
Beantwoord door Henry van Leusden in topic remtrommels zitten VAST!
IK kan hier misschien wel wat voor je betekenen. Laat via dit forum even weten of je (nog) interesse hebt, o.v.v. je telefoonnr. of mail-adres.

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jasper van t Wout (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-03-2007 19:07 #84528 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic remtrommels zitten VAST!
<p>Voor hen in de regio Arnhem met dit probleem,</p><p>Ik heb een originele trekker liggen.</p><p> </p><p>En zelfs daarmee heeft het me geregeld het staan wippen op een </p><p>steigerpijp als verlenger van de (zeer degelijke) ratel gekost, </p><p>om dan opeens met een knal alsof er wat afbreekt te lossen. </p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bert Bomer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-03-2007 19:19 #84527 door Bert Bomer (GAST)
Beantwoord door Bert Bomer (GAST) in topic remtrommels zitten VAST!
<p>@Piek: Jij bent ook vroeg op; maar daar houd ik inderdaad wel rekening mee.</p><p>@Willy: Ik heb het forum uitgespit en ben inderdaad deze tips al tegengekomen, maar evengoed bedankt voor je bezorgdheid.</p><p>@Harry: Ik heb nog interesse. Mijn telefoonnummer is0655-343328 en mijn mail:bertannemarie@hetnet.nl

Allemaal bedankt voor de reacties

Bert Bomer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bert Bomer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2007 22:24 #84526 door Bert Bomer (GAST)
Beantwoord door Bert Bomer (GAST) in topic remtrommels zitten VAST!
<p>Gisteren de trommels eraf gehaald dankzij Henry die spontaan zij trommeltrekker en zijn hulp aanbood.</p><p>Uiteindelijk zaten ze niet zo heel vast, dus de moraal van het verhaal: Goed gereedschap is onontbeerlijk.</p><p>Door het lange stilstaan is de boel een beetje roestig geworden, maar zo te zien geen grote problemen. Dit weekend nieuwe remschoenen erin en dan moet hij voor de herkeuring, dus hopelijk volgende week alles rond.</p><p>Henry nogmaals bedankt.</p><p>Bert</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2007 22:55 #84525 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic remtrommels zitten VAST!
Ik zou er ook maar nieuwe cilinders op zetten.De oude gaan gezien je beschrijving binnenkort lekken. en dan kun je je nieuwe remvoering meteen weggooien.Willy raadt aan de kroonmoer matig aan te draaien.De kroonmoer moet muurvast worden gezet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-03-2007 08:16 #84524 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic remtrommels zitten VAST!
mijn "matig vastzetten" is eerder zoals beschreven door meerdere mensen bij
topic "moer remtrommel" van Henry (05-08-2006 15:19). Niek's "muurvast" zal
wel iets gelijkaardigs betekenen vermoed ik, of gewoon (professioneel)
vastzetten met luchtsleutel.

[Alhoewel "muurvast" mij steeds doet denken aan toestanden zoals Vincent
Kroese beschrijft in topic "Draagarm rubber onder - amazon" van Hendrik
Postma (GAST)! (05-03-2007 12:17)), of aan afbrekende bouten].

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.