Handrem kracht weg

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2007 22:38 #51398 door Michiel Helsloot (GAST)
Handrem kracht weg is gemaakt door Michiel Helsloot (GAST)
<p>'Konk' zei vanavond de handrem toen ik hem aantrok.</p><p>Ik reed omhoog tegen een stijle oprit (25%?) en de nog koude motor sloeg plotseling af. Tja, had ik vanmiddag maar met m&acute;n fikken van de stelschroejes op de carb af moeten blijven.</p><p>In een flits trok ik de handrem aan... </p><p>'<em>konk</em>'....</p><p>Vervolgens kon ik hem helemaal naar boven trekken, maar de remkracht was niet meer voldoende om de wagen op z'n plek te houden. Het leek alsof er iets afbrak. Zal je net zien... 24 uur voor de start van de nachtrit. Grmbl.</p><p>Vol de rem ingetrapt, motor opnieuw starten, en met loeiende motor en slippende koppeling toch tegen het heuveltje opgeklautert. Het zweet stond even op mn voorhoofd!</p><p> </p><p>Bij thuiskomst ben ik net even onder de wagen gedoken, maar ik zag niets loshangen. In de uiterste stand is er ook nog wel -iets- remkracht, maar het houdt niet over. Wat ik zo heb kunnen zien is dat in elk geval de kabel tot de splitsing er goed uit ziet; hij is gangbaar en beweegt netjes mee met de handrem hendel. Verder lijken de remkabels naar de achterremmen voorbij de splitsing ook nog wel in orde. Ik kan de kabels met de hand in elk geval niet uit de kabelhoezen trekken.</p><p> </p><p><em>Waar kan t nog meer stuk zijn? En hoe zie / test ik dat?</em></p><p> </p><p>Tot slot viel het me op dat de cardan een beetje op en neer kantelt, wanneer ik de wagen in zn achteruit zetten en met de hand rustig heen weer beweeg. Welke reactiestang moet deze beweging opvangen? Wellicht is daar ergens een rubber versleten?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2007 23:04 #84609 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Handrem kracht weg
Beste michiel.Dat kantelen van die achteras is normaal.Als de auto nog hetzelfde remt als eerst en de pedaaldruk is niet veranderd lijkt het me mee te vallen.Het kan zijn dat een buitenkabel los is geraakt aan de voorste of achterste bevestiging.Kijk of de buitenkabel goed in de achterste huisjes zit aan dfe ankerplaat.Het lijkt me niet dat de gaffel is losgeschoten in de trommel,want dan zou je tijdens het rijden en remmen een hoop herrie horen.Ik doe morgen ook mee met de nachtrit.Bel me maar even op als je er niet uitkomt.Dat kan wel tot vanavond 12 uur 06 24 23 1515.Ik woon in oisterwijk.Morgenmiddag moet ik vooruitslapen,maar in de ochtend heb ik nog wel tijd

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2007 14:33 #84608 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Handrem kracht weg
<p>Niek, nog bedankt voor het kijken naar de handrem gister. Alles is wat dat betreft goed gegaan.</p><p>Volgens mij ben ik er ook achter wat het nou is; het lijkt alsof de montage beugel van het handrem-hefboompje onder de wagen (gedeeltelijk) is losgeschoten. Hierdoor zijn wellicht de kabels wat slap komen te staan.</p><p> </p><p>Verder is volgens mij het rubber van de linker reactiestang/draagarm van de achteras op. Van de week maar een een setje nieuwe armen halen (en een nieuwe beugel voor de handrem). Dat zal waarschijnlijk een hoop goeds doen.</p><p> </p><p>Wat een barre tocht was het trouwens gister. Wij zijn tot 5 uur bezig geweest met de twee bol-pijl stukken en met het visgraat gedeelte. Hoever zijn jullie met het 2e stuk gekomen?</p><p>Ik was dolgelukkig toen ik uiteindelijk om kwart voor 7 in m'n nest lag.</p><p>Ik heb er ook weer twee problemen bij: vuil (waarschijnlijk) in de overdrive switch op de 4bak. En een acculaad probleem. Eens kijken wat d&agrave;t nu weer kan zijn!</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD