Te weinig remkracht met Webers

Lees meer
01-04-2007 20:53 #51359 door Willy Beer
Te weinig remkracht met Webers is gemaakt door Willy Beer
<p>De B20E is omgebouwd naar 2 X 45DCOE-Webers. (P1800S)</p><p>Ik denk aan 2 mogelijke oorzaken van te weinig remkracht:</p><p>1. de 2 voorste remslangen zijn vernauwd (de achterste werd reeds vervangen samen met de remschoenen en het uitdraaien van de trommels).Ik vermoed dat deze 2 remslangen een tiental jaar geleden werden vervangen.</p><p>OF</p><p>2. de aansluiting van de vacuumslang voor de remservo zit maar op &eacute;&eacute;n aanzuigkanaal van de inlaatcollector (ipv op alle 4 bij de SU's). Daardoor krijg je dus minder vacuum en dus MISSCHIEN een mindere werking van de servo</p><p>De remkracht kan ik goed inschatten omdat ik ook een Amazon bezit van hetzelfde jaar(1965) met dezelfde servo, en de amazon remt veel krachtiger.</p><p>Na eerst enkele malen te hebben geremd met stilstaande motor en daarna te remmen bij het starten zakt de pedaal evenveel en evensnel weg bij de P1800 als bij de Amazon.(het klepje aan de servo is ook ok) </p><p>Wie weet het? Alvast (weer) bedankt.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2007 15:02 #84779 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Te weinig remkracht met Webers
Hoi Willy;
de symptomen van een dichtzittende remslang is dat de druk er wel ingaat bij intrappen van de rem, maar er niet makkelijk uitkan bij het loslaten van de rem. De rem blijft dan dus hangen.
Wat bij mijn ES enorm heeft geholpen om de remmen te verbeteren is de hele boel goed schoonmaken. Ik heb alle remleidingen losgehaald, schoongespoeld met verse remvloeistof en daarna doorgeblazen met lucht. Er kwam een enorme vieze drab en troep uit. De remklauwen heb ik met behulp van een grote injectiespuit doorgespoeld met remvloeistof. Vervolgens de remslangen vervangen en de afdicht rubbers van de remklauwen vervangen en nwe blokken gemonteerd. Nu remt ie weer als een moderne auto, je hoeft maar met je kleine teen naar het rempedaal te wijzen en hij staat al stil! Of je rembekrachtiger te weinig vacuum trekt met je Webers weet ik niet zo. Lijkt me als je met stilstaande motor nog 2 a 3 keer bekrachtigd kan remmen dat het dan wel goed zit met het vacuum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2007 20:37 #84778 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Te weinig remkracht met Webers
<p>Om alle problemen mer de rubberen remslangen in 1 keer op te lossen, hebben we sinds kort roestvrijstalen geweven remleidingen. Zeer degelijk, duurzaam, en geven een stevigere pedaaldruk doordat ze niet 'meegeven' zoals de rubberen slangen doen. Zie www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-overig.html </p><p> </p>

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.